Goeienavond besteleendliefhebbers.
ik zal hieronder wat foto's plaatsen van de Dyane 6, vermomd als AZU uit '66.
Laat ik voorop stellen dat het leuk was geweest de auto zo origineel mogelijk te houden. Maar aangezien ik in de zorg werk kan ik niet onbeperkt geld in een project pompen, dus toen ik een Dyane tegenkwam met een goed chassis, motor en bak en reeds Nederlandse papieren voor 150 euro was de keuze snel gemaakt.
De AZU heeft nu nieuwe dorpels en bodemplaten links en rechts, nieuwe voetenbak, nieuw schutbord tot aan het motorkapscharnier, nieuwe driehoeken tussen voordeur en voorspatbord, gedeeltelijk nieuw achterpaneel onder de achterlichten en een nieuwe draagbalk achteraan. Het laswerk is gedaan door Peter Beek met een puntlasapparaat, daarom ziet alles er zo ontzettend strak uit.
Moderne stoelframes met rails en nieuwe, maar wel jaren '60 bekleding, exact hetzelfde motief en kleur als een stukje wat nog aanwezig was. Achterlichten zijn nieuw, met duplolampjes. Oude knipperlichtglaasjes gevonden.
Er zit nu een 12 volt trekstarter in, dus deze knop wordt nog steeds gebruikt, net als de originele chokeknop. Oude dashboardje zit er nog in, grappig is dat de kilometerstand in deze teller maar 2.000 kilometer scheelt met wat de Dyane gereden had.
Er zitten nu even vierkante koplampen op zodat de AZU gekeurd kon worden, de ronde komen terug. Aan de voorkant moesten knipperlichten komen omdat de Dyane van '81 is, deze hebben we op de bumper gemonteerd om niet gaten in de spatborden te hoeven maken.
wat foto's:
Zoals ik 'm kocht:
Onleesbaar chassisnummer:
Nu:
De rest is nog origineel:
De AZU staat nu in de Owatrol, het kleurverschil tussen de oude lak en de nieuw gespoten delen is nagenoeg verdwenen.
ik zal hieronder wat foto's plaatsen van de Dyane 6, vermomd als AZU uit '66.
Laat ik voorop stellen dat het leuk was geweest de auto zo origineel mogelijk te houden. Maar aangezien ik in de zorg werk kan ik niet onbeperkt geld in een project pompen, dus toen ik een Dyane tegenkwam met een goed chassis, motor en bak en reeds Nederlandse papieren voor 150 euro was de keuze snel gemaakt.
De AZU heeft nu nieuwe dorpels en bodemplaten links en rechts, nieuwe voetenbak, nieuw schutbord tot aan het motorkapscharnier, nieuwe driehoeken tussen voordeur en voorspatbord, gedeeltelijk nieuw achterpaneel onder de achterlichten en een nieuwe draagbalk achteraan. Het laswerk is gedaan door Peter Beek met een puntlasapparaat, daarom ziet alles er zo ontzettend strak uit.
Moderne stoelframes met rails en nieuwe, maar wel jaren '60 bekleding, exact hetzelfde motief en kleur als een stukje wat nog aanwezig was. Achterlichten zijn nieuw, met duplolampjes. Oude knipperlichtglaasjes gevonden.
Er zit nu een 12 volt trekstarter in, dus deze knop wordt nog steeds gebruikt, net als de originele chokeknop. Oude dashboardje zit er nog in, grappig is dat de kilometerstand in deze teller maar 2.000 kilometer scheelt met wat de Dyane gereden had.
Er zitten nu even vierkante koplampen op zodat de AZU gekeurd kon worden, de ronde komen terug. Aan de voorkant moesten knipperlichten komen omdat de Dyane van '81 is, deze hebben we op de bumper gemonteerd om niet gaten in de spatborden te hoeven maken.
wat foto's:
Zoals ik 'm kocht:
Onleesbaar chassisnummer:
Nu:
De rest is nog origineel:
De AZU staat nu in de Owatrol, het kleurverschil tussen de oude lak en de nieuw gespoten delen is nagenoeg verdwenen.