News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - WimvanEijk

#1
Motor / Re: 12 pk niet op topsnelheid
September 22, 2020, 14:07:32 PM
Quote from: Geert on September 18, 2020, 14:34:48 PM
Even een heel stomme opmerking :
Tank je misschien ander benzine ?
In Nederland tankte ik nog weleens per ongeluk E 95 i.pl. 98 .
Dat maakte erg veel aan snelheid uit.
Hier tank ik altijd E 100 en nu komt hij bij de 100 km/ uur. Dat ging in NL maximaal tot 85/ 90.

Stomme opmerkingen bestaan niet ;) Ik tank altijd E5 (RON98). Heb het kleine scheurtje dichtgemaakt en de bobine verwisseld zonder resultaat. Het zou toch niet de CO afstelling kunnen zijn toch ? Laatste tijd zwarte plek op straat als de motor koud is. Ik zal olieverbruik in de gaten houden want die was laatst dik in de min... Misschien de zuigerveren. Binnenkort maar testen hoeveel compressie er is. Oja eend ploft niet en condensator is nieuw.
#2
Motor / Re: 12 pk niet op topsnelheid
September 18, 2020, 11:39:50 AM
Quote from: COPaul on September 17, 2020, 17:11:50 PM
Is de ontsteking na het plaatsen van nieuwe puntjes ook weer op tijd gezet ?

Jazeker, netjes o,4mm en op tijd gezet met de tijdpen (boortje 6mm :))
#3
Motor / Re: 12 pk niet op topsnelheid
September 17, 2020, 15:17:14 PM
Bedankt v reacties.

123 moet ik nog een x doen. ff sparen....
Luchtfilter is schoon en goed gesloten. Ik zie wel een heel klein scheurtje in het uitlaat gedeelte van het spruitstuk.
Dat zal ik dichtmaken. Ook de oude bobine terugplaatsen zal ik proberen.
Ik laat 't weten. Voor hetzelfde geld rij ik straks op de linkerbaan op de snelweg... ;D
#4
Motor / 12 pk niet op topsnelheid
September 17, 2020, 10:49:09 AM
Mijn azu haalt niet de topsnelheid, waar als hij dat een paar maanden terug wel haalde. Het enige wat nadien vervangen is is de bobine/ puntjes/condensator.
Kan dit een oorzaak zijn?

Verder loopt hij goed en reageert goed op het gas. Handrem afstelling is goed en remmen lopen niet aan. Ook de klepspeling is volgens mij okay en heb ik niet lang geleden afgesteld.
Olie vulpijp is o.k en "eendesnavel" ook.

Waar ik eerst "plankgas" ong 84 km/h (echte kilometers) haalde, houdt het nu op bij zo'n 73 :-\
En dat is net wat te weinig op wegen met 100km/h vind ik.
Tips/trucs van harte welkom. (Kan het trouwens ook de stationair afstelling zijn ?)
#5
Elektrisch / Re: Knipperlichtautomaat 6V 1960
August 05, 2020, 13:17:17 PM
Hallo Paul,
Bedankt v bericht.
Ik heb zelf een nieuwe draadboom gemaakt en inderdaad is zwart massa en groen knipperlicht.
Heb het ook getest met een trafo van 6v en een los lampje. Op allerlie manieren maar zonder resultaat... ik heb nu 2 van die dingen liggen maar volgens mij beide stuk...
Het zou echt niet moeilijk moeten zijn  inderdaad ha ha (maar 4 draden immers). Wat een gedoe...

Afijn, toch maar een alternatief gezocht en gevonden. Apart 6v Relais gehaald en de Hella schakelaar aangesloten.Gat van houder op dashboard wat groter gemaakt maar het werkt nu wel gelukkig. Wim.
#6
BE / BE-80-70
August 05, 2020, 12:24:43 PM
Hoi allemaal,

Eindelijk. Na jaren er aan gewerkt (met de nodige hindernissen) te hebben in een oude/vochtige schuur (in lente/zomer) paar kilometer verderop  is de geimporteerde AZU van januari 1960 APK goedgekeurd. Locatie: Beilen (dr).
In september is ons huwelijk en natuurlijk raden jullie al wat de trouwauto zal zijn..... ;)
Genieten maar.... Gr Wim.
#7
Elektrisch / Re: Knipperlichtautomaat 6V 1960
May 13, 2020, 08:27:23 AM
Update: mei 2020. Ik heb de schakelaars open gemaakt en met zeer fijn schuurpapier de contacten gereinigd. Maar ze reageren hetzelfde. Getest met 1 lampje. Nu las ik dat het nogal precies komt en dat getest moet worden met 2 lampjes van hetzelfde vermogen. Bekend bij iemand?
Ik heb de schakelaar aangesloten als volgt: aansluiting voorzijde=6V, Achter middenaansluiting= (goede massa), links en rechts zijn voor de knipperlichten.
Schiet mij maar lek.. :o
Voor de zekerheid een Hella schakelaar gehaald (met controlelampje erin) maar dar heb ik dan weer een extra knipperlicht relais voor nodig. Ook deze Hella aansluitingen moet ik nog uitzoeken. Aansluitingen 49a (naar relais?), K (relais controlelampje), L+R (uiteraard knippperlicht). Tips van harte welkom.
Bedankt!
#8
De rubbers heb ik besteld bij Alman rubbers in Harderwijk.
Ik heb een klein stukje opgestuurd als voorbeeld en deze week alle 6 zijramen en raamrubbers van achterdeuren (zelfde) vervangen. Ik heb nog een paar meter over vd liefhebber  :)

Maar een paar foto's erbij gedaan...zegt meer dan 1000 woorden.

Groet Wim
#9
Bedankt allemaal. Ik zal eens even shoppen bij de "rubberfabrieken".
Zijn de ramen van de AK en AZU gelijk qua grootte en rubbers ?
#10
Ik dacht al dat het lastig zou worden.
Indien je weet waar je dat hebt laten doen houd ik mij aanbevolen ;)

#11
Elektrisch / centrale clignoteur schakelaar
June 24, 2018, 11:35:38 AM
Hoi allemaal,
Ik heb al eerder hier op de site een vraag gesteld m.b.t aansluite v centrale knipperlicht schakelaar midden op "dashboard" :)
Heb +6v aan voorzijde, massa midden achter. Volgens mij okay, maar hij doet het niet.
Ook een andere uit Frankrijk doen "niets.
Van alles geprobeert (ook rechtstreeks op accu met lampje enzo) maar zonder resultaat.
Twijfel nu of ik het goed heb aangesloten. Indien stuk zullen ze wel niet te repareren zijn verwacht ik. Lijkt mij nogal vernuftig dingetje..

Weet iemand de juiste aansluitingen of heeft nog goeie tip ?

Bedankt alvast.
#12
Beste allemaal,
Ik ben flink op weg om de auto rijklaar te krijgen. Laatste loodjes zeg maar...
De AZU ('60) heeft 6 kleine ramen aan zijkanten waarvan de rubbers door de franse zon tot chips zijn gebrand 8)
Zie foto's.
Welke rubbers heb ik hier v nodig, of wie heeft wat liggen/kent adresje ?

Ook de vraag aan jullie of de rubbers (zonder pees) vd ramen in achterdeurtjes dezelfde zijn die in een AK gebruikt worden. (Dat zou mooi zijn )

Bedankt !
#13
Elektrisch / Knipperlichtautomaat 6V 1960
April 10, 2017, 13:05:23 PM
Allen, ik heb een nieuwe kabelboom gemaakt maar nu zit ik even te worstelen met aansluiten van knipperlichtinstallatie-automaat.
Het betreft een AZU 1960. Kleuren van de nieuwe bedrading zijn Groen/Rood/Blauw en zwart. Ik weet dat rood aan de voorkant moet (+) maar de andere 3 ??.
Ideeën ? Welkom :) Bedankt vast.

(Oja, de foto's tonen hoe het aangesloten zat. Alleen twijfel ik aan de kleuren en of het goed aangesloten zat. Het buislampje wat onderaan de schakelaar zit  is trouwens defect. Moet ik nog nieuwe v halen)
#14
B / Re: BE-80-70
November 05, 2015, 21:25:17 PM
De BEM ? Waar staat dat voor Dirk ? ???
#15
Website algemeen / eindelijk voortgang
November 05, 2015, 00:03:25 AM
Beste allemaal,

Ik heb een paar jaar gelden een AZU uit Frankrijk gehaald. Nu een kenteken (BE-80-70) en staat in Hoogeveen (DR)
Druk bezig geweest met motor (gereed), en nu met chassis.
Het chassis lijkt nog in goede staat te zijn.

Daarna nog het nodige laswerk :-[ aan de carrosserie.Maar eens kijken hoe we dat gaan doen.
Ik heb op het forum een vraag gesteld over de batteurs, en verder valt op dat de kantelmessen van het kleine type zijn (zo'n 41 mm bij 11 mm. Dacht dat ze bij een AZU wat groter waren.

De asmoer van vooras (32mm) lukt mij nog niet om die los te krijgen, en ook de veerpotten zal nog lastig worden ondanks de vele WD-40 vrees ik. Afijn, motor loop en is gereviseerd waar nodig. Nu alleen de rest nog (ha ha).

(foto's uploaden lukt niet helaas. Formaat is goed, maar uploadfolder =vol. Houden jullie te goed. )