Een jaar verder.
In de zomer bleek mijn krukas toch te versleten. Een drijfstanglager kreeg steeds meer ruimte.
Op de markt in juni op Lac de Madine, bij Verdun, een goede gebruikte Krukas kunnen kopen.
Ingebouwd in een AZUblok dat ik voor weinig kon kopen. Kon ik ondertussen blijven rijden.
De koppen, zuigers/cilinders, spruitstuk van het blok uit de AZU overgezet en hij rijdt geweldig.
Sneller dan een vrachtwagen. Maar vooral meer koppel. Ik hoef nu minder, veel minder te schakelen. Dat is bij rotondes fijn, gewoon in zijn 3 en niet terug naar 2. Heuvels blijft hij trekken in zijn 3. Ik hoef niet meer in zijn met 40 km/h omhoog. Hij klinkt nog steeds ouderwets. Er zit nog een klassiek blok onder de motorkap.
In oktober in de Ardennnen brak dit najaar de linkeraandrijfas bij het lager in het differencieel huis af, maar dat is een ander verhaal.
In de zomer bleek mijn krukas toch te versleten. Een drijfstanglager kreeg steeds meer ruimte.
Op de markt in juni op Lac de Madine, bij Verdun, een goede gebruikte Krukas kunnen kopen.
Ingebouwd in een AZUblok dat ik voor weinig kon kopen. Kon ik ondertussen blijven rijden.
De koppen, zuigers/cilinders, spruitstuk van het blok uit de AZU overgezet en hij rijdt geweldig.
Sneller dan een vrachtwagen. Maar vooral meer koppel. Ik hoef nu minder, veel minder te schakelen. Dat is bij rotondes fijn, gewoon in zijn 3 en niet terug naar 2. Heuvels blijft hij trekken in zijn 3. Ik hoef niet meer in zijn met 40 km/h omhoog. Hij klinkt nog steeds ouderwets. Er zit nog een klassiek blok onder de motorkap.
In oktober in de Ardennnen brak dit najaar de linkeraandrijfas bij het lager in het differencieel huis af, maar dat is een ander verhaal.