News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
Menu

Show posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Show posts Menu

Messages - JBG

#1
Dat is een optie, maar omdat de las bij een origineel rubber strakker is heeft dat mijn voorkeur.
#2
Voor m'n AZU zoek ik twee ruitrubbers voor de zijruiten. Het gaat om de korte ruitjes. Bijgesloten een foto als voorbeeld.
#3
Te Koop gevraagd / Achterdeurtje AZU
May 24, 2020, 21:28:59 PM
Voor mijn AZU uit 1974 ben ik op zoek naar een linker achterdeurtje. Het gaat om het deurtje, waar de kentekenplaat op wordt bevestigd (zie foto). Heeft iemand nog een deurtje van dit type?
#4
Spots / Re: brocante 250
May 03, 2020, 10:16:46 AM
Sinds een aantal jaren staat de AZU in Kropswolde. Na enige tijd als plantenbak te hebben gediend, is de huidige eigenaar van plan de auto weer te herstellen...
#5
J / Re: JB-28-77
October 05, 2019, 10:38:26 AM
De AK van Gabriƫl heeft hier nog z'n oorspronkelijke kenteken. Later kreeg de auto een nieuw kenteken; NP-11-VJ. Nu werd de achterbank legaal.
#6
J / Re: JB-28-77
October 04, 2019, 21:40:04 PM
Deze auto kocht ik in december '81 voor tweehonderdvijftig gulden. De rit naar de verkoper in een Fiat 127 met versleten koppeling strandde een paar kilometer ervoor. Dus verder lopen naar de verkoper. Gelukkig kon ik de auto direct meenemen, zodat ik in elk geval vervoer terug had. Met vastzittende remmen was dit toch nog een lastige klus.

De auto was in een verrassend goede staat, zodat ie alleen plaatselijk bijgewerkt hoefde te worden. Vrij snel na de aankoop heb ik een "zesje" gemonteerd, zodat het een leuke auto was om te zien, maar ook aangenaam om mee te rijden. In het rechter achterdeurtje monteerde ik een ruitje, dat door een kennis was gegraveerd. De tekst in het ruitje verwees naar mijn lidmaatschap van de regionale 2CV club.

De jaren erna werd de Besteleend volop ingezet voor van alles en nog wat. Diverse evenementen, een verhuizing en het transport van meerdere auto's d.m.v. een dolly; ik vervoerde er alles mee.

In de herfst van 1984 eindigde tijdens een korte vakantie in Frankrijk op de terugweg het bestaan van de JB-28-77 vrij abrupt; een Belgische boer reed er met z'n trekker over heen. Door de aangekoppelde kiepwagen werd de auto in elkaar gedrukt.

Dankzij de verzekering is de auto bij mij thuis afgeleverd. Omdat ie helemaal krom was, heb ik de 'm toen gedemonteerd. De restanten heb ik nog vele jaren bewaard, maar uiteindelijk toch verkocht.