News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
42 Guests, 0 Users

Te koop op mobile.de

Started by Burik, August 18, 2013, 19:18:50 PM

Previous topic - Next topic

Burik

Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Burik

Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Burik

Quote from: mctommi on August 27, 2013, 20:44:23 PM
Hoop eurootjes hoor :(

Ik heb ook nooit gezegd dat ik onderweg was om hem op te halen :o
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Hans 250

voor die 100 euro meer zou ik toch zeker gaan voor die geranium rode! Jammer wel van die überfoute Duitse bumperhoekjes, de achterlichtkapjes en de wieldoppen, maar dat is er zo af natuurlijk. Voor de rest een snoepje, met nog de originele bodemplaten! 8)
Blijft een hoop geld, maar restaureer maar eens helemaal een besteleend, als je het écht goed doet ben je denk ik meer kwijt.
En ze worden voor meer aangeboden...
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

mctommi

Het is misschien vloeken in de kerk, maar voor zoveel geld koop ik echt geen besteleend ! Maar ik heb natuurlijk de mazzel dat ik al 30 jaar in de hobby zit en meestal niet meer dan 1000 gulden voor een besteleend betaalde en vaak héél wat minder ook.
Mijn BX turbodiesel kostte me 975 euro ruim 4 jaar geleden en daar heb ik 90.000 km mee gereden zonder erg veel extra investering. En daarmee kan ik mijn aanhanger trekken die al heel wat transportjes heeft gedaan en ook al 3 besteleenden uit Frankrijk in Nederland heeft doen belanden.
Ach ja......het is maar waar je je geld aan uit wilt geven.
Nadeel van het kopen van een gerestaureerde auto is dat je niet weet hoe goed het gedaan is. Voor hetzelfde geld is het over een paar jaar alweer een roestbak. In dat opzicht vind ik bedragen van 8 a 10.000 euro wel zwaar "over the top".
Maar zoals gezegd; ieder zijn meug.
Ben ooit heftig aan het restaureren geweest aan de BF-41-92 (zie elders) maar gestopt omdat ik glimmende gerestaureerde auto's niet erg boeiend vind. Hoe meer "dans son jus" hoe liever, maar dat heeft ook jaren geduurd voor ik daar achter was, hahahaha
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Burik

Van mij mag je ook wel zien dat een auto gebruikt is.
Maar wanneer heeft ie karakter en wanneer wordt hij als roestbak bestempeld :-\
Bij onze ak350 zijn we behoorlijk ver gegaan en vrijwel alles aangepakt.
Ook de Commodore is flink aangepakt. Echter is hier en daar het chroomwerk een tikkeltje verweerd.
Zo is ook het houtwerk op het dashboard niet mooi meer en zijn er al diverse mensen geweest die adviseren om er houtfolie overheen te plakken en daar trek ik ook de grens. Je mag zien dat er een 44 jaar oude auto staat en als je niet oppast wordt het nep/kitsch

De kever ben ik ook niet van plan om heftig aan te pakken en wanneer we de jeep aan gaan pakken doen we waarschijnlijk niets aan het uiterlijk en blijft waarschijnlijk mourik op de motorkap staan. Gewoon technisch aanpakken en gas op de lollie 8)
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

mctommi

Ooit op de WM 2005 in Cheltenham een Slough built pickup AZU gezien.....zag er niet uit van buiten dans sons jus, van onderen en technisch als nieuw. Leuk om te zien !
Inmiddels overspoten in beige.....niks van de originele bedrijfsteksten meer te zien die er ooit op zaten, wat mij betreft een gemiste kans.
Geldt ook wel voor de BF-41-92.....met strijklicht kon je de historie lezen; L.J. Prins (in grote letters) Building cleaning service, van Heemskerkenstraat....., Haarlem. Eroverheen met grote letters Barrelorgan......wellicht een bandje ?
Even afwachten nu waar de auto terecht komt........misschien heeft de nieuwe eigenaar meer interesse in de historie. Kan er genoeg over vertellen......ruim 25 jaar in bezit gehad :-)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: