News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
74 Guests, 0 Users

2cv wereldmeeting 2011

Started by Dirk D, December 19, 2010, 19:31:18 PM

Previous topic - Next topic

Dirk D

26 t/m 31 juli 2011
http://www.2cvfrance2011.fr/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=1&lang=nl

Deze ontmoeting vindt plaats in Salbris, een kleine stad van zo'n 6 000 inwoners in het midden van een streek die beroemd is voor de vijvers, wouden en echte wilde fauna maar ook voor de gastronomie en de levenskunst. Alhoewel Salbris dicht bij het centrum van Frankrijk ligt, is het toch maar twee uur rijden vanaf Parijs. De beroemde kastelen van de Loire, Chambord, Chenonceau, Blois of Amboise, ingeschreven in het Unesco Werelderfgoed, zijn vanaf de Sologne makkelijk bereikbaar. Voor de wijnliefhebbers zijn de grote wijngaarden Touraine, Cheverny en Sancerre, ook dichtbij.

Utrecht-Salbris 666 km.

Tot en met 31 december kan je voorinschrijven. Voordeel is dat het goedkoper is en dat je eerder het terrein op kunt.
Voor een besteleend bedraagt het tarief 65 euro.

groet
Dirk D
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Dirk D

De voorbereidingen op de wereldmeeting zijn gestart.
Gisteren een aanhanger opgehaald bij Frans in Vlaardingen. (20 jaar terug magazijnbeheerder bij het Ei)
Vanmiddag naar Tom om een achterbank op maat op te halen.

De aanhanger is een gedeelte van een AK400 waarvan het plaatwerk beter is dan de mijne!

AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

björn

een donnor aanhanger hahaha.

ik heb van een franse friend die contact heeft met de organisatie en het blijkt dat er al meer dan 400 inschrijvingen zijn, dit isn normaal een beetje de gehele opkomst op een WM.
dus berijd jullie maar vast voor op een giga drukte :D

Dirk D

AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

björn


mctommi

Ik wou al zeggen, 400 inschrijvingen..... er zijn normaal al duizenden eenden, maar nu het in Frankrijk is, lekker centraal gelegen wordt het natuurlijk gigadruk. Zal wel niet lukken erbij te zijn, al zou ik het graag willen, moet even een paar honderd vierkante meter zooi leegmaken, dat kost me wel een paar maanden :-(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: Dirk D on February 20, 2011, 10:32:34 AM

Gisteren een aanhanger opgehaald bij Frans in Vlaardingen. (20 jaar terug magazijnbeheerder bij het Ei)

Dat kan niet, want in die tijd was IK dat, hahaha....heb jaren voor het Ei "gewerkt" voornamelijk in de redactie met wijlen (helaas) Sjoerd Nicolaï.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Weer terug uit Frankrijk waar de 2cv wereldmeeting werd gehouden. Meer dan 7000 2cv's', Dyanes, Méhari's en Ami's kwamen naar Salbris voor dit evenement. De dagen ervoor verbleven we in St. Mihiel (dep.55). In het Matra Museum was ook een expositie van de 2cv ingericht die nog tot september draait.

Hier wat fotootjes van dit grootse evenement;















de rest;

2cv WM;
http://www.flickr.com/photos/citroenazu/sets/72157627346148758
St.Mihiel;
http://www.flickr.com/photos/citroenazu/sets/72157627346146770
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

jornmetten

Dank Martijn.

heb ik toch alles gezien!

mctommi

Quote from: CitroenAZU on August 03, 2011, 17:00:03 PM
Weer terug uit Frankrijk waar de 2cv wereldmeeting werd gehouden. Meer dan 7000 2cv's', Dyanes, Méhari's en Ami's kwamen naar Salbris voor dit evenement. De dagen ervoor verbleven we in St. Mihiel (dep.55). In het Matra Museum was ook een expositie van de 2cv ingericht die nog tot september draait.

Matra museum ? Bestaat dat ?
Ik rijd sinds ruime een maand in een Matra ! Hehehehe..... plastic auto net zoiets als een Méhari ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Leuk, heb je een Matra gescoord?  Murena?

Doe eens een fotootje :-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

#11
Quote from: CitroenAZU on August 03, 2011, 22:57:17 PM
Leuk, heb je een Matra gescoord?  Murena?

Doe eens een fotootje :-)

Nee joh veuls te klein voor mij ! Maar in het geval van klein zou het een Bagheera zijn, kan net zo lekker rotten als een Méhari van onderen .........

Mijn grote Matra kan niet roesten (zeggen ze).....en als je niet gelooft dat het een Matra is, kom dan maar onder de motorkap kijken; afkomst verloochent zich niet !

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Ja natuurlijk de Matra Espace, daar stonden er ook nog een stel van in het museum... Maar jemig man die Espace, dat waren slechte wagens...hoe vaak heb je al stil gestaan ;-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Quote from: CitroenAZU on August 03, 2011, 23:41:31 PM
Ja natuurlijk de Matra Espace, daar stonden er ook nog een stel van in het museum... Maar jemig man die Espace, dat waren slechte wagens...hoe vaak heb je al stil gestaan ;-)

Oh ja ??? Slechte wagens ? Hoeweediedat ? Die van mij heeft onlangs de 555.555 km volgemaakt. En heeft precies één keer stil gestaan met een kapotte motor, maar dat was puur omdat de fijne Renault garage waar hij in onderhoud was niet had gemerkt dat de radiateur dicht aan het slibben was.
Nooit overmatig onderhoud gehad verder, auto is nieuw door mijn vader gekocht en 19 jaar bereden en goed onderhouden. Daarna effe 2 jaar uitrusten in mijn Franse schuurtje en hoppa...in één keer APK. En vervolgens een vervangend vaatje voor de koelvloeistof a 10 euro. Oude zat een scheur in.
En voor de rest zien we wel. Heb de ruimte van die auto hard nodig voor het leeghalen van je weet wel waar. Scheelt 3 keer rijden t.o.v. mijn BX turbodiesel.

De bak schakelt een beetje moeizaam, is nog origineel (5 en halve ton). Voor de rest rijdt ie als een nieuwe !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Zo das een mooi respectabel aantal km's. De mensen die ik ken met een Espace zijn er eigenlijk allemaal op leeggelopen, met name de twee types na deze die jij hebt.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: