News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
30 Guests, 0 Users

dakspoiler Ak400

Started by Dirk D, April 19, 2011, 14:44:12 PM

Previous topic - Next topic

Dirk D

kruissnelheid zeker 5 km hoger
minder windgeruis hoorbaar  ;)
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

azurblade

Het is een aardige windvanger die bovenste flank van een AK maar zo mooi toch 5 kilometer sneller door enkel een achterklep van een 2cv...geen achter(klep)uitgang maar vooruitgang  :)

Als je de zijkanten nog weet dicht te maken heb je een mooie extra opbergruimte :)

Jeroen AK

En aan welke snelheid/kruissnelheid kom je nu dan?
AK rolt weer vrolijk in het rond

gerard560

ik zie nog een puntje als je hoort dat het gaat sneeuwen,vriezen klepje even over je raam
scheelt ook weer tijd  ;)

maar zou als dit zo groot voordeel zou wezen een idee zijn om een dakspoiler te maken van polyester ?
gr gerard

Dirk D

Quote from: Jeroen AK on April 19, 2011, 17:16:13 PM
En aan welke snelheid/kruissnelheid kom je nu dan?

Vanavond een testrit gedaan. Windstil, ik heb alle 4 de windrichtingen gehad.
Top op de tomtom 114, met een uitschieter naar 118 op een aflopend stukje.
De windrichting maakte niet uit.
Met mijn gereviseerde motor reed de AK al lekker door maar boven de 110 heb ik nog nooit gereden. (120 op de kilometerteller!)
Wat ik eigenlijk het grootste pluspunt vind is de vermindering van het windgeruis.
Scheelt ook wel dat ik achterin nu de achterbank van mctommi heb, compleet met hoofdsteunen en een geïsoleerde plaat multiplex op de vloer.
En een paar planken achter de bank.
Allemaal ter voorbereiding op de wereldmeeting...............
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

azurblade

..je kan er na de wereldmeeting ook een dak van een aca inzetten.
Wat meer ruimte en minder windgeruis.
Heb dergelijke ombouw nog niet eerder gespot overigens maar leek me wel handig.

gerard560

wat voor sproeiers heb je in de carb zitten ??

die van 87,5 even vervangen door 100
en die andere 110 in plaatsen dan loopt hij lekker
ik heb de mijne nog niet geprobeert maar eerst even de sproeiers opgeschroefd

kleine investering van +/- 12 euro doet wonderen
gr gerard

Jeroen AK

Zo dat zijn best aardige snelheden ja.
Leuk hoor!
AK rolt weer vrolijk in het rond

CitroenAZU

Mijn vader had het vroeger zo;



Dat was een nette oplossing.

Dirk heb je nu dat scharnier zo door het cabinedak geschroefd? 
Dat zou zonde zijn, dan had ik denk ik toch een beugeltje gemaakt dat aan de dakgoot klemt (bijv. met oude allesdragers)  en die aan de achterklep vastgemaakt.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Dirk D

Dat is idd een strakke oplossing Martijn.
Ik heb twee gaatjes in het dak geboord..............
Kreeg van Cor van 't Ei dezelfde tip over de enkele dakdrager maar was eigenwijs ::)
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

gerard560

zou hier veel vraag naar zijn ? naar een spoiler
dus met andere woorden is het de moeite om een mooie dakspoiler te maken
voor een ak400 misschien kan ik me er in verdiepen

gr gerard

michelidds

Wat mij nog beter lijkt is een kunststof dakkoffer in de vorm van de 'spoiler' van de vader van Martijn. Met de bovenkant als te openen deksel.
Achterkant van de koffer hakend onder de rand van de AK400 koets en aan de voorkant klemmend aan de regengootjes. (Evt. met aanpassing voor Acadyane.)
Zodat je het geheel zonder beschadiging kunt monteren en demonteren. Terwijl de vorm van de auto niet permanent aangetast wordt. En je voor vakantiereizen toch een spoiler hebt en extra bergruimte.
Dàt lijkt me wel wat!

Moet iemand twee mallen maken om de kunststof (polyester) delen in te kunnen maken.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Tags: