News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
112 Guests, 0 Users

98-YB-72

Started by Leonairo, December 23, 2013, 21:19:46 PM

Previous topic - Next topic

Leonairo

Quote from: Geert on February 20, 2014, 18:59:50 PM
Fijn !
Gefeliciteerd en heel veel succes met restaureren en..... Foto's!!!

Bedankt allemaal, het gaat lekker maar van foto's komt het er eigenlijk niet zo van... beetje met het mobieltje maar verder lekker aan de slag.

( Maar ik zou zo wat foto's van jouw restauratie van de BE-73-10 kunnen pikken, ziet er allemaal zo bekend uit.. )

Overigens een waanzinnig mooie auto Geert, en ook de kleur is erg fraai !     

Ik heb overigens besloten om de auto toch de originele kleur te gaan geven..

Geert

Quote from: Leonairo on February 22, 2014, 21:24:11 PM

Ik heb overigens besloten om de auto toch de originele kleur te gaan geven..
Hé, hé , daar heb je lang over moet nadenken  ;)
't is een kwestie van geduld........

Leonairo

Quote from: Geert on February 23, 2014, 08:30:50 AM
Quote from: Leonairo on February 22, 2014, 21:24:11 PM

Ik heb overigens besloten om de auto toch de originele kleur te gaan geven..
Hé, hé , daar heb je lang over moet nadenken  ;)

Ja dat komt omdat de kleur aan de buitenkant overschilderd is, en dus wat lichter is.
Aan de binnenkant nog wel origineel, en het is niet direct de kleur waarmee ik een nieuwe zou bestellen in 75
Maar ja origineel is natuurlijk wel het leukste eigenlijk..

siemenazu

is een mooie kleur hoor! vooral bij zon ondergang dan komt echt die ouderwetse blauw kleur te voor schijn.

hier de mijne:


http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=326.0
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

Leonairo

Quote from: siemenazu on February 23, 2014, 22:07:42 PM
is een mooie kleur hoor! vooral bij zon ondergang dan komt echt die ouderwetse blauw kleur te voor schijn.

hier de mijne:


http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=326.0

Wow, die zou ik graag eens van dichtbij willen bewonderen.. kan ik veel beter inschatten wat het werkelijk zal worden.   


Geert

mooi blauw is niet lelijk  :)
't is een kwestie van geduld........

Leonairo

#36
Achterbalkje aanpassen aan originele maten..  :-\



Even kijken of het dan wat gaat worden



Nieuwe dorpel, aan de zelfgemaakte nieuwe stijlen aan de onderkant.
( weer goed stevig, kan een olifant aan turnen )



Geert

Quote from: Leonairo on March 17, 2014, 20:04:15 PM
Achterbalkje aanpassen aan originele maten..  :-\
Wat voor balk is dat eigenlijk? Zou toch niet nodig moeten zijn dat aanpassen ?
't is een kwestie van geduld........

Leonairo

Quote from: Geert on March 17, 2014, 22:28:50 PM
Quote from: Leonairo on March 17, 2014, 20:04:15 PM
Achterbalkje aanpassen aan originele maten..  :-\
Wat voor balk is dat eigenlijk? Zou toch niet nodig moeten zijn dat aanpassen ?

Dat had ik eigenlijk ook niet verwacht, moet een azu geschikte balk zijn. ( Best Classic Parts )

Het is dat ik het verhaal van Martijn zat te lezen betreffende de maten dat ik nog even ging checken en idd wijkt nog al af.
Zelfs de hoogte van de bodemplaat naar chassis komt 2 cm te kort, hier moet er dus ook aangepast worden.
Maar wat nog vervelender is dat is de afstand van de ophoogstaande "ribbel" die zorgt voor de sterkte van doorzakken onder het begin van de bodemplaat komt
Ik zal dus of een stuk van de bodemplaat moeten halen zodat het eind van de ribbels direct hier tegenaan gaan komen of de opstaande ribbel aanpassen...
Maar ja lassen geeft altijd warmte in het materiaal dus ik ben er nog niet uit wat de oplossing gaat worden.
( de balk is te kostbaar om er maar weer een ander voor te gaan halen, waar had jij die van jouw ( de wel goed passende ) eigenlijk gehaald ? )

 

CitroenAZU

Goed bezig!
Je kunt bij de bevestiging van het chassis de balk wat verlengen dan zie je er later niets van.
Althans, dat was ik eerst van plan...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Geert

Quote from: Leonairo on March 18, 2014, 08:58:37 AM

( de balk is te kostbaar om er maar weer een ander voor te gaan halen, waar had jij die van jouw ( de wel goed passende ) eigenlijk gehaald ? )



Uit Slovenië : http://2cvkeza.weebly.com/4/post/2013/11/katalog-2cvkea.html

http://issuu.com/2cvkeza/docs/katalog_ke__a_barvni_a4
't is een kwestie van geduld........

Leonairo

 ;) bedankt Geert.

Leonairo

Weer even een kleine update.. :)  al weer even terug maar toch een indruk



En momenteel de status zoals het project erbij staat:



Hopelijk aankomend weekend alle werkzaamheden aan het chassis klaar zodat we weer met opbouwen kunnen gaan starten.

( maken we meteen even betere foto's )

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Mooi werk!

Had je update nu pas gezien...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: