News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
18 Guests, 0 Users

Vraag uitlaat ak350 602 cc

Started by kogel, May 04, 2014, 22:53:16 PM

Previous topic - Next topic

kogel

Ik ben eindelijk begonnen aan het uit elkaar halen van mijn ak350 uit 1969 . De motor loopt. Dus dat is mooi. Het is de motor zonder oliefilter.
Ik ben een lijst met onderdelen aan het maken. En ik kom er niet achter welke uitlaat ik moet hebben. Als ik bij webshops (bv burton) kijk naar de uitlaat van de ak350 dat is dat een eerste demper met 1 in en 1 uitlaat. En ik heb links en rechts een inlaat. Vervolgens links de uitlaat naar achteren. En dan moet het volgens mij ook speciaal zijn. Want hij moet halverwege uitkomen davht ik.

Wat moet ik bestellen. Gewone 1e demper voor een 602? En daarna?
Traction Avant BN 1955, Mehari 1975, Heinkel 103A2 1965, AK 350 1969, BMW R75/5 1971

kogel

Hmm. Zit nog verder te kijken maar ik vermoed dat ik het weet. Het is een 602 ak350. Die zal hetzlefde uitlaatsysteem hebben van een ak400. Is geloof ik een overgansmodel.
Traction Avant BN 1955, Mehari 1975, Heinkel 103A2 1965, AK 350 1969, BMW R75/5 1971

engbokho

Tis alweer een tijdje geleden dat ik de AK gezien heb, maar volgens mij heb je de gewone "moderne" motor en dus dito uitlaat. (gelijk aan AK400/Mehari)
Hoe gaat het met de restauratie?
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Bertje Beige

Een AK350 uit 69 heeft dezelfde uitlaat als een 2CV6, alleen de laatste buis is anders. Bij een 2CV6 loopt deze door tot de achterbumper, maar bij een AK350  zit er na de 2e demper nog een bochtje zodat de uitlaat voor het linker achterwiel uit komt!

Eng Bo was me net voor ;)

RCUPPER

Als ik jou was zou ik eens kijken naar het uitlaatsysteem van een Méhari, dat zou gelijk moeten zijn..
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

kogel

Thanks allen. Nou het gaat nog niet zo. Had wat andere projecten. Maar hij stnd mooi droog in de tent. Gisteren had ik het te pakken en heb ik hem gestart. En dat ging goed. Dus ik heb de motor er uit gehaald en ga beginnen aan het afmaken van het chassis. Plan is om het hele chassis in de ontvetter te zetten en dan hige druk er op. Van binnen ook. Daarna owatrol, brantho korrux. Zelfde voor de onderkant van de koets.

De koets is goed. Heb alleen een rotte balk aan de linkerzijkant ( die op heuphoogte. Ik heb een NOS hier liggen maar die moet er in gelast en dat durf ik niet zelf. Ik heb besloten om hem helemaal te schuren en dan verf ik hem. In de originele blauwe kleur. Moet nog even het kleurnummer weten.

Ondertussen gevonden NOS tankplaat en wielplaat.

Heb nog wat spullen nodig. Een stoel, lampjes, raamrbbers ook voor de zij en achterruiten  etc. Dus het wordt tijd dat ik eens bij jullie kom buurten. Verder zou ik een imperiaal ook wel gaaf vinden. Dus als iemand dat heeft? Staat op de trax ook zo gaaf.

Wat ik wel heel cool vind is dat ik een origineel smal achterbankje heb, zo een die je kan opklappen. Met ook nog eens bekleding voor op het achterbankje en de voorstoelen in dezelfde blauwe streep. Hoorde origineel vermoed ik bruin skai in maar dit is strk en past bij elkaar.


Traction Avant BN 1955, Mehari 1975, Heinkel 103A2 1965, AK 350 1969, BMW R75/5 1971

Bob2027

leuk om te lezen dat je het te pakken hebt!
ik heb t zelfde, en idd een imperial zou super vet zijn! ik heb er ook een gevonden van het merk OLD.

zoek je zelf ook een rond model of maakt het je niet uit? anders weet ik er misschien nog wel een.

gr bob
De trotse bezitter van de 250, 42-BB-21.

kogel

Ik weet eigenlijk niet wat er is qua imperiaal. Ik heb net onder de dakrand aan de voorzijde, dus het opstaande stukje boven de cabine een hele rij gaatjes zitten. Daar heeft iets gezeten van een imperiaal.
Traction Avant BN 1955, Mehari 1975, Heinkel 103A2 1965, AK 350 1969, BMW R75/5 1971

Bob2027

een rij gaatjes. tjah misschien even een foto? ik ben bezig om mijn foto`s op de laptop te krijgen. dan kun je de mijne zien.
Maar je hebt zooo veel verschillende modellen , de mooiste zijn (persoonlijk) van OLD. die zijn meestal rond op de hoeken en lopen daardoor mooi af.
De trotse bezitter van de 250, 42-BB-21.

CitroenAZU

Als de gaatjes in de rand tussen de cabine en het ribbeldak zitten heb je waarschijnlijk een EDF/GDF AK. Die hadden zon bevestiging voor de imperiaal. Plaats eens een foto van je AK zou ik zeggen, of beter nog, maak er een eigen topic voor aan daar zijn we gek op. ;-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

kogel

Traction Avant BN 1955, Mehari 1975, Heinkel 103A2 1965, AK 350 1969, BMW R75/5 1971

mctommi

Quote from: CitroenAZU on May 08, 2014, 10:11:37 AM
Als de gaatjes in de rand tussen de cabine en het ribbeldak zitten heb je waarschijnlijk een EDF/GDF AK. Die hadden zon bevestiging voor de imperiaal. Plaats eens een foto van je AK zou ik zeggen, of beter nog, maak er een eigen topic voor aan daar zijn we gek op. ;-)

Hij is grijs en niet blauw, dus EDF/GDF is onwaarschijnlijk..........
Ik heb de AK uit Frankrijk gehaald (Salbris, waar de wereldmeeting ooit was).
Heb ook nog wel foto's ergens (maar waar) ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Een stoeltje heb ik nog wel over (bekleding niet best) :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

kogel

Volgens mij is hij blauw. Maar daaronder zit grijsblauw. Maak ook wel even een foto van. Stiel neem ik graag over
Traction Avant BN 1955, Mehari 1975, Heinkel 103A2 1965, AK 350 1969, BMW R75/5 1971

kogel

#14
Volgens jou origineel ac609. Dus dat zal dan zo zijn. Lijkt blauwig en heet ook bleu neve.
Topic
http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=887.0
Traction Avant BN 1955, Mehari 1975, Heinkel 103A2 1965, AK 350 1969, BMW R75/5 1971

Tags: