News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
172 Guests, 0 Users

AR-94-68

Started by Dirk D, August 27, 2014, 14:04:30 PM

Previous topic - Next topic

Dirk D

Type; AK 350
bouwjaar; 30-06-1969
Kleur; vert cactee
bijzonderheden;

image by DirkAK400, on Flickr




Staat nog in Frankrijk.
Kwestie van transport regelen en dan heb ik weer een mooi project. :)
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

CitroenAZU

Lejk Dirk, gefeliciteerd!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

azurblade

Leuk :) Projecten zeker...want er staan er twee ;)

Dirk D

De AK350 naar Nederland
En toen ineens was het zover. We gingen de AK350 ophalen. Een besteleend vinden achter een schuur en vervolgens de aankoop uitonderhandelen dat is één ding, zorgen dat ie uiteindelijk bij je thuis in de schuur staat is een heel ander verhaal.
Nog even terug naar de aankoop. We waren van de zomer met Frits en José aanbeland in l'Herault, voor hun bekend terrein. En ja wat doe je dan als 2cv liefhebber? Juist Boncoin raadplegen en zoeken naar besteleenden. Al snel vonden we er twee in een dorpje in de buurt. Gebeld en een afspraak gemaakt en erheen gereden. Nou dat viel tegen. Alle twee rijp voor de sloop of op z'n minst een totaal restauratie. 
2 besteleenden te koop by DirkAK400, on Flickr
Dat zochten we niet. Nou wist Frits nog wel twee andere besteleenden te staan. Hij was in de afgelopen zes jaar al twee keer op bezoek geweest bij de eigenaar maar die wilde er niet van af.
2014-08-20 12.38.17 by DirkAK400, on Flickr
Toch maar gaan kijken, dat viel niet tegen. De AK400 was weliswaar al een eind heen maar de AK350 zag er goed uit. 16 jaar buiten staan en er zo nog uitzien dat hoef je in Nederland niet te proberen.
Contact gezocht met de eigenaar en om een lang verhaal kort te maken, de koop werd gesloten. (wat kunnen die Fransen kletsen.....)
Gelukkig had de eigenaar een soort loonbedrijf en kon hij met grof geweld en hulp van een laad/graaf combinatie de auto bevrijden uit z'n groene omhelzing en netjes op het voor terrein plaatsen.
2014-08-23 17.25.30 by DirkAK400, on Flickr
2014-08-24 09.05.52 by DirkAK400, on Flickr
En nu maar wachten totdat ie opgehaald werd.
Het weekend dat de wintertijd in zou gaan leek daar wel geschikt voor. Elk uurtje extra is winst op zo'n trip. Heen en weer ruim 2500 km.
Vrijdag de gehuurde autotrailer opgehaald. Fors ding, in het midden open. Past de eend wel? Volgens de verhuurder zou dat geen probleem moeten zijn. De Subaru Forrester ervoor en om 9.30 uur op pad. De Subaru rijdt op gas dat scheelt weer in de portemonnee, alleen is in elk land de LPG aansluiting weer anders...... Eerste tankstop in België, daar stond een Volvo al moeilijk te doen bij de LPG-pomp. Die weer op weg geholpen en omdat we het kunstje hadden afgekeken ging het gas tanken bij ons goed.
Volgende tankstop in Frankrijk, een CX in de problemen. De 4 dames waren voor een weekendje op weg naar Parijs, ook die weer op gang geholpen en zelf ook snel getankt.
2014-10-24 14.38.44 by DirkAK400, on Flickr
Parijs gaf ons nog een flinke vertraging, uiteindelijk om 23.45 uur aankomst bij het F1 hotel in Montauban. Slapen in zo'n hotel is ook wel weer een bijzondere ervaring..... De andere dag het ontbijt naar binnen, de koffie was goed, en op naar de AK350. Toch ook nog 3 uur rijden. De eend stond trouw op ons te wachten. Opgelierd nog een babbel met de eigenaar en toen was het 13.00 uur en hadden we een zee van tijd want we hadden nog een overnachting geboekt in hetzelfde hotel.
2014-10-25 12.38.31 by DirkAK400, on Flickr
Aanhanger afgekoppeld en nog een middag van het mooie weer genoten.
2014-10-25 14.58.06 by DirkAK400, on Flickr
2014-10-25 14.18.00 by DirkAK400, on Flickr
Nog een bezoek aan vrienden van Frits, die wonen op een boot in het Canal du Midi
2014-10-25 15.49.26 by DirkAK400, on Flickr
en toen maar weer naar Montauban. Het eerste stuk binnendoor was het eigenlijk het lastigste stuk van de hele reis maar het ging goed en zo kwamen we aan bij onze overnachtingsplek.
2014-10-25 21.07.10 by DirkAK400, on Flickr
Nog een lekker sterk bakkie op de kamer en
2014-10-25 21.58.17 by DirkAK400, on Flickr
op tijd naar bed en weer op tijd op. Dan is zo'n extra uurtje wel lekker. Om 7.30 uur vertrokken we richting Nederland.
2014-10-26 15.30.42 by DirkAK400, on Flickr
Onderweg de banden nog op spanning gebracht en dat was eigenlijk de enige spanning die we op de terugweg hadden. Maar soms is saai wel prettig........
2014-10-26 18.49.12 by DirkAK400, on Flickr
Ook in het donker bleef de eend goed volgen en zo kwamen we om 20.15 uur aan in Delfgauw. Met vereende krachten de besteller van de ambulance en in de schuur geduwd.
2014-10-26 20.36.07 by DirkAK400, on Flickr
Eindelijk droog onder dak en in afwachting van wat er gaat komen......




AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Geert

Leuk verhaal !
En succes met de restauratie .
't is een kwestie van geduld........

Ad AZU

Zeker, leuk verhaal!
Houd ons op de hoogte van je vorderingen
En veel succes     Ad

engbokho

Ziet er allemaal leuk uit (lekker warm weer 8)! En ja hou ons op de hoogte.
Wel gelijk naar de RDW voordat je iets gaat doen aan de auto!
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

MarcoAZU

Geweldig verhaal, Fantastisch project!

Hadden ze daar geen DS break voor mij ??

f.rockefeller

Erg leuk geschreven Dirk, als ik t lees lijkt het gewoon wel alsof ik er bij geweest ben!
Veel succes met het hele traject verder he.

Dirk D

Volgende keer vraag ik je mee, oké?
Kan wel iemand gebruiken voor een goed tijdschema......... :) :)
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

MarcoAZU

In plaats van dat ik nu eens gewoon antwoord krijg op mijn vraag  :o
wordt er gewoon aan MIJ voorbijgegaan  :'(

RCUPPER

Wat ben je van plan? In deze staat laten of een totaal restauratie? Stiekem hoop ik een beetje op het eerste als ik zo vrij mag zijn, die motorkap is zo mooi gebruind in die Zuid-Franse regen :) Veel geluk, plezierige kilometers en bezoekjes aan de besteleendenmeeting gewenst vanuit Limburg!  ;)
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Dirk D

Quote from: MarcoAZU on October 29, 2014, 23:01:10 PM
In plaats van dat ik nu eens gewoon antwoord krijg op mijn vraag  :o
wordt er gewoon aan MIJ voorbijgegaan  :'(

Het forum heet geen www.dsbreak.nl

Maar oké dan ff off-topic, misschien wil Frits wel van de zijne af. Hij heeft intussen bijna meer auto's dan dagen in de week......

In Frankrijk niks gezien, Marco.
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Dirk D

Quote from: RCUPPER on October 30, 2014, 09:38:32 AM
Wat ben je van plan? In deze staat laten of een totaal restauratie? Stiekem hoop ik een beetje op het eerste als ik zo vrij mag zijn, die motorkap is zo mooi gebruind in die Zuid-Franse regen :) Veel geluk, plezierige kilometers en bezoekjes aan de besteleendenmeeting gewenst vanuit Limburg!  ;)

Dank je. Die stiekeme gedachte zou best wel eens uit kunnen komen.....
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Burik

Mooi verhaal Dirk.
AK ziet er goed uit, veel plezier met de restauratie.
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Tags: