News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
32 Guests, 0 Users

DS Break

Started by MarcoAZU, December 05, 2014, 15:10:56 PM

Previous topic - Next topic

MarcoAZU

Het is op dit moment heel spannend!

Ik ben in de race voor een ID Break uit 1965!

Er is op dit moment iemand voor mij onderweg om de auto te bekijken!

Een goede Break is lastig te vinden, daar ben ik inmiddels wel achter!

Het wordt of een enorme klus om er één te restaureren, of een enorme deuk in m'n portemonnee  :o

engbokho

Spannend! En we willen foto's! Altijd erg mooi zo'n tweede neus break. 8)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

MarcoAZU

Nou de pret was tijdelijk, de auto viel ontzettend tegen!

We zoeken rustig door  ;)

azurblade

Goede breaks zijn zeldzaam. Vaak zijn ze gebruikt als werkpaarden en de laatste exemplaren uit jaren 70 harden last van slechte kwaliteit plaatstaal. Maar wel de leukste serie DS.
Via zweedse vrienden ben ik achter een in zweden geleverde  familiale aan. Begin 60er en nog de klapstoeltjes achterin. Wel een ID dus kale versie.

Burik

Harrie de Bliek hier uit Apeldoorn is een DS specialist.
Kan hij je niet op weg helpen!
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

MarcoAZU

Quote from: azurblade on December 05, 2014, 20:27:08 PM
Goede breaks zijn zeldzaam. Vaak zijn ze gebruikt als werkpaarden en de laatste exemplaren uit jaren 70 harden last van slechte kwaliteit plaatstaal. Maar wel de leukste serie DS.
Via zweedse vrienden ben ik achter een in zweden geleverde  familiale aan. Begin 60er en nog de klapstoeltjes achterin. Wel een ID dus kale versie.

Je bedoelt ook een break neem ik aan? Break is altijd ID bij mijn weten, maar een familiale is geen werkpaard, dat is een luxe grote gezinsauto met inderdaad die klapstoeltjes. Ik zou eigenlijk juist geen familiale willen hebben, vind de strafbankjes achterin leuker en pas dan is het een echte break. Te gebruiken als een besteller!

azurblade

QuoteJe bedoelt ook een break neem ik aan? Break is altijd ID bij mijn weten, maar een familiale is geen werkpaard, dat is een luxe grote gezinsauto met inderdaad die klapstoeltjes. Ik zou eigenlijk juist geen familiale willen hebben, vind de strafbankjes achterin leuker en pas dan is het een echte break. Te gebruiken als een besteller!

Waren er ook niet uitvoeringen met bank achterin en klapstoeltjes in het midden.
De Break was afhankelijk van de uitvoering een ideaal werkpaard. Door de weeks als pakezel en in het weekend een gezinsauto. Een AZUL xl dus :)
Interieur is om te zetten de basis niet. En die worden behoorlijk schaars goede breaks.

engbokho

#7
Voorbank en (opklapbare)achterbank= Commerciale
Voorstoelen en (opklapbare)achterbank en strapontins in de kofferbak= Break
Voorstoelen, rij van drie (opklapbare)stoeltjes, vaste achterbank= Familiale
Voorstoelen en (deels opklapbare)achterbank in 1/3-2/3= Ambulance

Chassis van familiale is anders, dus je kan niet een break ombouwen tot familiale en andersom.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

azurblade

Dank voor de aanvulling Engbokho :)
Leuke wetenswaardigheden.
Mijn kennis van de DSen is beperkt. Dan is de zweedse dus een break met klapstoeltjes in de achterbak.

MarcoAZU

Quote from: engbokho on December 06, 2014, 09:16:48 AM

Chassis van familiale is anders, dus je kan niet een break ombouwen tot familiale en andersom.

Kan dat echt niet? Kun je van een familiale geen break maken?

Ook mijn kennis van de Break is nog niet zo groot!

engbokho

Nee volgens mij gaat dat niet ivm andere vloer en ruimtes voor de benzinetank en bankbevestiging etc
(maar mijn ds kennis is ook alweer van lang geleden)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Sjongejonge, is de luxe toegeslagen hier ? Hahahaha....had ik nog maar een CX Familiale, huhuhuhu
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

MarcoAZU

Vanavond een aankoop gedaan!
Ik heb een '67er ID break, tweede neus gekocht. Goed gerestaureerd, voor zo ver dat te bekijken is. Een zwarte, dus voor wie er in stijl begraven wil worden  8).
Oorspronkelijk is het een ambulance geweest, de ambulance sirene (een bel begreep ik) is er bij  :)

Als jullie mij even helpen (ik weet even niet hoe) dan heb ik wel een paar foto's.

Er is wat werk nog aan, er moet een andere motor komen! Er zit een scheur in het blok.

Verder al met al een zeer nette niet over gerestaureerde auto.

Hij had zo meegekund met de Blues Brothers  ;D

blanc/rouge2cv

http://www.youtube.com/watch?v=LOEkkeOYemQ
scheur reparatie motorblok met epoxy zonder lassen

blanc/rouge2cv


Tags: