News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
125 Guests, 0 Users

HT-152-Z

Started by Voske2cv, November 02, 2015, 20:51:50 PM

Previous topic - Next topic

Voske2cv

Ik heb nog wel een vraagje voor AZU(Martijn)

Op de Franse papieren en op het type plaatje onder de kap staat "AK  AP".
De letters AP zitten in het chassisnummer.
De RDW geeft de auto als type nu "AK".
Van jou had ik begrepen dat mijn Kwakkie, volgens jou een AZU zou zijn.
Hoe zit dit nu eigenlijk precies?
Is het nu een AK 250 of een AZU 250 en wat is het verschil?

Groet,

Voske 2CV
AZU250, 1978 ex "la Poste"
911 SC Targa 3.0, 1978
Volvo S60 R-Design, T5, Polestar tuning, Full options, MY 2019

CitroenAZU

Hoi Voske,

de officiele handelsbenaming is Citroën 250.
Het is juist dat op je constructieplaatje AK AP staat maar het blijft een (AZU) 250.
AK 250 bestaat officieel niet maar deze benaming hoor je wel vaker.
De RDW heeft het dus mis en heeft waarschijnlijk op basis van het constructieplaatje de keuze op AK laten vallen ipv even verder in de computer door te zoeken naar de juiste benaming...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Geert

Op de papieren van mijn AZU staat ook AK, de RDW wist er geen raad mee, maar och, wat maakt dat uit !
Rijden met dat ding !
't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

De RDW weet op het gebied van oldtimers gewoon niet wat ze doen. Maar wat maakt het ook uit, een besteleend is een besteleend, rijden met die bak!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Voske2cv

Door al deze verschillende aanduidingen werd ik nieuwsgierig.
Wilde graag weten hoe het nu precies zit.
Kan me inderdaad ook niet heel veel schelen, als er maar een kenteken op komt.
Kenteken betekent kunnen rijden.
Daarna nog even beslissen hoe we het aan gaan pakken, direct uitelkaar
en grondig restaureren, of direct gaan rijden en maar zien wanneer we gaan restaureren.
In ieder geval kunnen we de komende winter genoeg doen aan de kleinere zaken.

Dit alles na 21 december, als chassisnummer wordt ingeslagen.
Iemand een idee hoelang het dan duurt voor je de papieren binnen hebt?

Laat het jullie wel weten!

Groet,

Voske2CV
AZU250, 1978 ex "la Poste"
911 SC Targa 3.0, 1978
Volvo S60 R-Design, T5, Polestar tuning, Full options, MY 2019

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Voske2cv

#21
Hallo allemaal,

Gisteren weer naar de RDW in Heerenveen geweest.
Kwakkie moest zijn identiteit terug krijgen(chassisnummer).
Op mijn verzoek is het weer in de auto voor de rechter stoel ingeslagen.
Keurmeester wilde het eerst rechts achter op een chassisbalk doen, maar dat had ik liever niet(roest gevoelig).
Alles is goed verlopen.

Ook deze keurmeester was verrast door de nieuwe APK datum(augustus 2020).
Heeft dit gecontroleerd en kwam inderdaad tot dezelfde conclusie als de vorige keurmeester.
APK van welk ander Europees land wordt onvoorwaardelijk overgenomen.

Nu is het wachten op het kenteken, dit zal door de feestdagen iets verlaat worden, maar dat is niet anders.
Zodra kenteken bekend is, komt er weer een update en kan Kwakkie uit deze rubriek verhuizen, naar de import bestelletjes.

Groet,

Voske 2CV
AZU250, 1978 ex "la Poste"
911 SC Targa 3.0, 1978
Volvo S60 R-Design, T5, Polestar tuning, Full options, MY 2019

CitroenAZU

Van Harte! 
5 jaar APK, poehee dat is echt geweldig!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Voske2cv

Hallo allemaal,

Hier de dag dat we naar Heerenveen moesten om ons
bij de RDW te melden voor de kenteken keuring.

Zal later meer foto's plaatsen.

Groet,

Voske2CV

P.S.

Wouter, fijn dat het nu mogelijk is om foto's te plaatsen!!
Nogmaals petje af!!
AZU250, 1978 ex "la Poste"
911 SC Targa 3.0, 1978
Volvo S60 R-Design, T5, Polestar tuning, Full options, MY 2019

Voske2cv

#24
Hier nog wat meer foto's van ons bezoekje aan de RDW.

Voske2CV

P.S.

Sorry voor mijn brieke voorbumpertje, maar de garageman in Frankrijk
liet me tussen de rijplaten van de trailer vallen.
Ik moest er toen door 3 man sterk weer opgetild worden.
Eén mannetje had mijn voorbumper vast, waardoor er een paar lasjes knapten.
Weet zeker dat Voske dit wel weer in orde zal krijgen!!

"Kwakkie"
AZU250, 1978 ex "la Poste"
911 SC Targa 3.0, 1978
Volvo S60 R-Design, T5, Polestar tuning, Full options, MY 2019

Hans 250

Wat een mooie zeg! Fijn dat het allemaal gelukt is ook! 8)
Heb je de achterbumper er nog bij? De reflectortjes horen iets meer naar links te zitten maar wel hoger bij een posteend, want anders waren ze niet goed zichtbaar vanwege die achterbumper.(nou ja, meer een soort 3mm stalen hoekprofiel) Zie ook de 59-31-TB.
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Voske2cv

Hoi Hans,

Nee achterbumpertje heb ik er niet bij.
Kwakkie heeft een kleine aanvaring gehad aan de achterkant, hier gaat denk ik het meeste werk inzitten.
Als jij voor mij de maten van het bumpertje hebt zou ik dat heel erg fijn vinden, dan kan ik er 1 voor Kwakkie maken.
Ook de juiste plek voor de reflectoren achterop zou ik graag willen weten.
Er zitten nu meerder gaatjes achterin voor de reflectoren, maar welke zijn de originelen voor een La Poste?

Hopende iets van jou of anderen die deze gegevens hebben te horen.

Groetjes,

Voske2Cv en "Kwakkie".
AZU250, 1978 ex "la Poste"
911 SC Targa 3.0, 1978
Volvo S60 R-Design, T5, Polestar tuning, Full options, MY 2019

Bertje Beige

Weer een leuke besteller er bij in Friesland, geweldig. Laat je hem ook eens zien bij de Citroenclub Friesland?
Mooi dat je er een kenteken bij hebt gekregen. Mijn ervaringen met Heerenveen zijn ook goed. Was daar eens met een Solex en toen de keurmeester deze aan het stuur optilde zodat zijn collega het nummer onder de trapas zou kunnen lezen, kwam er een flinke puts roestwater uit het frame, over de keurmeester zijn jas/broek en schoenen; maar ze konden er zelf ook om lachen ;D.
En in Heerenveen werkt een Citroen liefhebber, weet alleen niet of die er altijd is.

Voske2cv

Hoi Bertje,

Inderdaad, onze ervaringen in Heerenveen waren erg goed.
Kwakkie en ik zagen er eerst tegen op, met al die verhalen die er de ronde deden over de kenteken keuring.
Kwakkie haar chassisnummer was niet echt meer leesbaar, maar daar werd absoluut niet moeilijk over gedaan, moest alleen even terugkomen.
Ook met het inslaan van het nieuwe chassisnummer, had ik inspraak over de plaats waar het nieuwe nummer zou moeten komen, als het maar aan de rechterkant van de auto was.(dit schijnt te moeten)
Denk niet dat Citroen liefhebber er op dat moment ook was.

Wat betreft het een keer komen op een meeting/bijeenkomst van Citroen Club Friesland,
dat zal geen probleem zijn, als we maar te weten komen waar en wanneer.
Kwakkie heeft na lang niks doen wel weer zin in een leuke vlucht.
Ze wil weer op pad, maar eerst maar een beetje voorzichtig aan de nieuwe omgeving wennen.
Ook zijn er nog een paar dingetjes waar nog even naar gekeken moet worden voor ze echt op een verantwoorde wijze uit kan vliegen.

Groetjes,

Voske2Cv en Kwakkie
AZU250, 1978 ex "la Poste"
911 SC Targa 3.0, 1978
Volvo S60 R-Design, T5, Polestar tuning, Full options, MY 2019

Voske2cv

Hallo allemaal,

Vandaag was dan de heugelijke dag, het nieuwe kenteken is binnen!!!!!
Kwakkie haar nieuwe identiteit is bekend.
Ze zal voortaan door het leven gaan als de "HT-152-Z"!!!
Ook kan ze uit de categorie "nog onbekende bestel eenden", ze kan nu
promoveren naar de categorie "import bestel eenden".

Morgen gaat Voske kenteken platen laten maken, die hij dan ook zo snel mogelijk gaat monteren.
Er moet nog wel een oplossing gezocht worden voor de kenteken verlichting, maar dat zal ook wel lukken.
(Misschien is men wel bereid een zgn. trekhaak spatie te maken in de achterste kenteken plaat, dat zou het gemakkelijkst zijn).

Daarna, zo snel mogelijk de weg op en Friesland verkennen.
Ook Vossinnetje2CV zal met haar op pad gaan.
Zal voor haar wel even wennen zijn qua schakelen !!

Kwakkie zal het een stuk gemakkelijker krijgen dan in la douce France, hier geen bergen, maar héééle grote vlaktes.
Heeft ze op haar oude dag ook wel verdiend.

We zullen jullie op de hoogte houden van haar avonturen in Friesland.

Groetjes,

Voske2CV en Kwakkie
AZU250, 1978 ex "la Poste"
911 SC Targa 3.0, 1978
Volvo S60 R-Design, T5, Polestar tuning, Full options, MY 2019

Tags: