News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
19 Guests, 0 Users

26-YD-35

Started by MarcoAZU, December 12, 2015, 00:23:26 AM

Previous topic - Next topic

MarcoAZU

Ik heb nu de folder van september 1974 voor mij liggen. Volgens opgave is de nuttige lading inclusief besturing van een 400 met verlaagd dak, 487 kg. Dat van een "gewone" 400, 475 kg en van een 250, 338 kg.
Dat zijn opmerkelijke getallen? Vooral die van een 250!

marcopr

Laadvermogen is inclusief bestuurder en brandstof  8)

MarcoAZU

Quote from: marcopr on March 29, 2021, 12:05:45 PM
Laadvermogen is inclusief bestuurder en brandstof  8)

Ja dat is natuurlijk een deel van de verklaring. Maar helemaal kloppen doet dat nog niet, een bestuurder inclusief brandstof zou ongeveer honderd kilo moeten zijn. Ook is het vreemd dat de opgegeven getallen verschillen van jaartal en land.

engbokho

Wat is er opmerkelijk aan t laadvermogen van een Azu? Dat heeft maar een eend onderstelletje, de Ak's zijn allemaal Ami bestellers ;-)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

MarcoAZU


Hans 250

Ha, die folder van september 74 is wel de mooiste folder vind ik. Daar staat de mooiste 250 ever in, in ook nog de mooiste kleur!
8)
Ik denk dat Marco bedoelt dat de AZU relatief gezien het meeste kan vervoeren, maar ik weet niet of dat wel klopt.
Mooie uitspraak Engbo, "de Ak's zijn allemaal Ami bestellers ;D
En ja, wat is het laadvermogen nou precies, of wat boeit het? Ik heb het laadvermogen diverse malen serieus op de proef gesteld ( ik herinner me een lading grindtegels en een forse Miele wasmachine) maar nooit opgeven die dingen en ook nog rijdbaar en bestuurbaar. Topwagens 8)
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

MarcoAZU

Quote from: Hans 250 on March 31, 2021, 00:29:44 AM
Ha, die folder van september 74 is wel de mooiste folder vind ik. Daar staat de mooiste 250 ever in, in ook nog de mooiste kleur!
8)
Ik denk dat Marco bedoelt dat de AZU relatief gezien het meeste kan vervoeren, maar ik weet niet of dat wel klopt.
Mooie uitspraak Engbo, "de Ak's zijn allemaal Ami bestellers ;D
En ja, wat is het laadvermogen nou precies, of wat boeit het? Ik heb het laadvermogen diverse malen serieus op de proef gesteld ( ik herinner me een lading grindtegels en een forse Miele wasmachine) maar nooit opgeven die dingen en ook nog rijdbaar en bestuurbaar. Topwagens 8)
Die folder heb ik ook en is inderdaad heel mooi. En ja dat bedoelde ik.

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

azurblade

Te koop op marktplaats

Tags: