News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
28 Guests, 0 Users

BE-37-47

Started by CitroenAZU, September 04, 2009, 20:04:51 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

type; 400, AK400 SAHARA 4x4
bouwjaar; 1972, 1e toelating 03-02-1972
kleur; oranje
bijzonderheden; 4x4 SAHARA, 2 motoren
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU

Staat al 4 jaar stil in Goes, vandaag gespot;


BE-37-47 by Besteleendregister, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

#2
Ahh.......daar hebben we deux marjaux weer ! Eerst in Lelystad, toen in Middelharnis en nu in Goes.......still going strong :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Burik

Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

AK Sahara

#4
Waarschijnlijk de besteleend die de meeste verschillende kentekens heeft gehad .
Ik heb deze auto 18 jaar in mijn bezit gehad. Eind jaren tachtig op de sloop de Populier aan de Hoofdweg Rotterdam gekocht voor 250 gulden zonder papieren en kenteken. Bouwjaar is 1976.
Er zat een nummerbord op met BB? in het midden. Een kenteken was echter vrij gemakkelijk te regelen. 72-UB-03 werd het.
Ik heb hem tijdens het opknappen fucksia rose gespoten , een kleur tussen paars en Rose in , mijn ex en ik konden het toendertijd niet eens wordenen dit was een soort compromis.
hij heeft 15 jaar deze kleur gehad. Origineel was hij blauw.
Wij zijn er vaak mee op vakantie geweest naar zuid Spanje maar ook naarZwitserland 1991, Finland 1993 ,Slovenie 1995 , Griekenland 1999 en Oostenrijk 2001, en later met mij alleen nog naar Italie 2003 (wereldmeetingen)

In 1998 heb ik hem omgebouwd naar 4x4 met 2 motoren en oranje (met de mooie kleurnaam tierra del fuega/vuurland )gespoten.
Om hem goedgekeurd te krijgen is hij omgebouwd naar een franse AK400 met handgeschilderd frans kenteken uit 1972 en vervolgens geimporteerd. Toen heeft hji een tijdelijk wit nederlands kenteken gehad
Vanaf de goedkeuringsdatum heeft hij het kenteken BE 37 47.

Ooit ben ik nog eens heel stout geweest heb ik heb nog een half jaar een ander kenteken rondgereden waar ik toen wel apk op had. Totaal heb ik dus 6 kentekens op deze auto gehad.

Na de wereldmeeting Italie in 2003 gebruikte ik hem nauwelijks meer en ik heb hem in 2006 verkocht na 18 jaar. Een auto met veel herrineringen. ik hoop dat hij bewaard blijft. Het is de enig goedgekeurde 2-motorige besteleend in Nederland. Het bouwen is een megaklus geweest. Vele dingen zijn custommade. Daar kan ik nog wel  een boek over schrijven.






AK Sahara

auto is inmiddels door de huidige eigenaar weer opgehaald bij Deux Marjeaux en volgend de RDW geexporteerd. Hopenlijk staat hij binnen en wordt hij weer opgeknapt.

mctommi

Goh........ik denk ineens dat ik weet wie jij bent, hahaha....... Noorse inboorling :P
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: