News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
38 Guests, 0 Users

De Besteleendenmeeting, hoe nu verder?

Started by CitroenAZU, October 08, 2024, 12:20:19 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Bonjour,

Na 25 jaar kunnen we denk ik wel concluderen dat het enthousiasme voor de Besteleendenmeeting wat afneemt, er komen de laatste jaren immers een stuk minder bezoekers dan voorheen...

Hoe komt dit?

Is het de lokatie, het gebrek aan organisatie of hebben we het inmiddels gewoonweg wel gezien, zeg het maar?

Ik heb zelf na 25 jaar ook wel genoeg van het 'organiseren'
(niet dat dat nu zoveel werk is, maar toch het promoten op diverse binnen en buitenlandse forums, het heen en weer mailen met bezoekers e.d., een datum afspreken met Boer Leo, de BBQ regelen, een rondrit -dit jaar op het laatste moment weer gered door Marco Blom, nogmaals dank daarvoor!-, etc.etc. op een gegeven moment is het genoeg en bij mij is dit nu zover)

Dus als er een nieuwe organisator zou willen opstaan zou dat fijn zijn want ik denk wel dat het een leuk en bijzonder evenement is.

Ik hoor graag van jullie hoe je het in het vervolg zouden willen zien.

Alleen weer met besteleenden, of nu ook maar eens met bijv. Acadianes, HY's en Mehari's om alle ribbels maar in ere te houden?
Of een algemene Bestelautomeeting met ook andere klassieke grijskenteken Citroëns zoals de Ami, GS/A of BX Service of de C15, C25 en C35 en wellicht icm de Citroën vrachtwagens?

Of toch alles maar houden bij het oude, maar dat bijv. 1 keer in de 2 of 5 jaar?
Of moet het wellicht voortaan een besteleendendag worden ipv een kampeerweekend?

Iemand kwam al met een nieuwe lokatie, een andere camping in Zoelen.

Dit soort ideeën zijn natuurlijk welkom.

Laten we er met elkaar even over bomen hier in dit topic want ik denk dat het zonde is als het evenement verdwijnt...

En wellicht is er komend jaar dan toch een 26e editie of misschien wel iets heel anders.

Ik kom er in elk geval dan graag heen en laat me verassen...



AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Dickvl

De meeting van afgelopen 28 september vond ik als nieuwkomer om verschillende redenen bijzonder. In de eerste plaats om met mijn besteleend deel te mogen uitmaken van de "jullie besteleenden club". Ten tweede omdat veel van jullie mijn besteleend kennen wat nog meer ziel aan mijn AK350 geeft! En als laatste, maar niet onbelangrijke reden, omdat ik leuke mensen heb leren kennen! Wat mij betreft blijft het dan ook een jaarlijks gebeuren met alleen maar besteleenden! Van vrijdag op zaterdag met 1 nachtje Kamperen, van zaterdag op zondag, van vrijdag tot zondag, of slechts 1 dagje, het maakt mij allemaal niet uit, als het maar met besteleenden is en met koffie/ thee en eigen gebakken taart..:)

Francois

Ik was er dit jaar helaas niet bij maar vond de keren dat ik er was de afgelopen 15 jaar altijd erg gezellig, ook al is de opkomst de laatste jaren minder. Ik heb de indruk dat de verschillende forums minder actief zijn de laatste jaren, wellicht is het daarom ook moeilijker om mensen met een besteleend te bereiken.

Het lijkt me leuk om het door te laten gaan, misschien is een nieuwe locatie het proberen waard. Het kamperen vind ik altijd wel een leuk onderdeel van het weekend dus wat mij betreft blijft het wel een meerdaags evenement.
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

CitroenAZU

Ja, zeker met een kampvuurtje is dat altijd gezellig!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Dirk D

Over de toekomst van de BEM hebben we al eerder een boom opgezet.
http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=1281.0

Uitkomst was dat alles bij het oude bleef.

En dat bevalt mij nog steeds heel goed. Leersum is een prima locatie en hoe simpeler de meeting hoe beter, ik kan zelfs zonder rondrit.
Wat ik wel goed kan begrijpen is dat Martijn het stokje na 25 keer! graag zou willen overgeven. Het is weliswaar niet heel veel werk, de verantwoordelijkheid telt wel degelijk.

Om een en ander wat eenvoudiger te houden volstaat wellicht een simpele aankondiging op een stuk of drie forums en zien we verder wel wat het weekend brengt. De chinees, het kampvuur en het fotomoment zijn dan uiteraard de vaste onderdelen.
Wat mij dit jaar trouwens opviel is dat ik zaterdag mensen heb gesproken die zich aan het oriënteren waren op de eventuele aanschaf van een besteleend. Of een besteleend aan het restaureren waren. Die kwamen langs om ervaringen en kennis op te doen. Dat vond ik een mooie bijkomstigheid van de meeting.

Bij een lustrum kunnen we dan wat meer uitpakken als een of meer personen zich geroepen voelen om dat te organiseren.

AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Tags: