News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
27 Guests, 0 Users

59-31-TB

Started by CitroenAZU, September 06, 2009, 14:48:25 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Bedankt voor de tip, heb em gelijk geappt.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU

Nog niet heel veel tijd gehad om wat te doen. Zit best wel wat laswerk aan inmiddels. Jammer is dat ie destijds is overgekwast met een iets andere tint geel.
Ook wel bijzonder is dat ie een centrifugaal koppeling heeft.

Allereerst maar eens gekeken of ie wilde starten.
Dat deed ie dus niet...
O.a. door een halfvolle tank met vergane, vergumde benzine, poreuze en verstopte benzineleidingen, vliegroest in de tank, carburateur verstopt etc.etc...
Eerst de tank maar gedemonteerd en leeggemaakt, grind erin en flink schudden en ronddraaien. Toen nieuwe benzine leidingen en verse peut erin. Carburateur opengemaakt en gereinigd en doorgespoten, vlotterhoogte afgesteld en daarna weer in elkaar gezet. Startpoging lukte maar helaas op 1 cilinder vonk.
Bougies vervangen en de olie ook maar ververst. Oliepeil was ongeveer 2 keer boven het maximum!

Hierna startte hij wel en bleef stationair lopen, zei het wat onregelmatig.

Klein stukje van de lak gepolijst, wordt weer wat geler. Polijst en schuurschijven besteld en binnenkort maar eens de tol erop zetten.

IMG_4589 by CitroenAZU, on Flickr
IMG_4590 by CitroenAZU, on Flickr
IMG_4592 by CitroenAZU, on Flickr
IMG_4593 by CitroenAZU, on Flickr
IMG_4633 by CitroenAZU, on Flickr
IMG_4632 by CitroenAZU, on Flickr
IMG_4637 by CitroenAZU, on Flickr
IMG_4597 by CitroenAZU, on Flickr
IMG_4596 by CitroenAZU, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

azurblade

Leuk bij jou in  goede handen. Tom had het er inderdaad over deze weer eens rijdend te maken en te showen.


Is het een origineel Nederlands besteleendje dat met la poste delen is verpost. Of is er destijds een la poste op een Nederlands chassis geland :)

Hans 250

Nogmaals van harte Martijn met deze toffe wagen. Inmiddels ook al weer bijna 40 jaar geleden dat ze gerestaureerd is. Heb nog foto's van de sterrit uit 1987 dat ze staat te pronken in Dierenpark Amersfoort. Net klaar toen.
Ik hoop dat je haar meeneemt naar de BEM, supercool.
En @ azurblade: Origineel in NL geleverd, oorspronkelijk rood (rouge soleil). In 86-87 gerestaureerd door Dirk Sinnema van het Eendeëi naar posteend. Volgens mij staat/stond er een foto van hoe ze was in dit topic, namelijk rood en gaar en met een zwartgeblakerd linkerachterwiel. 
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

azurblade

Hans, leuke historie. Vast op strooptochten wat leuke la poste onderdelen gevonden. Zitten leuke details in van echte Franse post.

Hij kleurt in ieder geval goed achterop de 350.

Gromsound

#20
mooi het embargo is eraf ;-) van harte Martijn, de enig juiste plek voor 'Gerrit' (de postduif).

Als je weet hoeveel moeite Dirk destijds heeft gedaan om al die speciale ptt spulletjes en details kloppend te maken laat je hem zo... hij en Tom zijn nog op een sloop geweest waar een hele berg van die dingen lag en konden zich zo mooi bedienen. er was ooit ook een oudfranse depoq rammelfiets bij dat dakrek.
Dirk had in al zijn eenden een centrifugaal, te beginnen in de EP (18pk 1964). logisch dat Gerrit er ook een kreeg 'als het toch open ligt'. zelfs in zijn laatste nieuwe eend heeft ie dat eringesleuteld 'in zijn nette pak' alles was immers brandschoon en net nieuw af quai de javel dus gangbaar.

ik zag de posteend ook voor het eerst op die sterrit in 1987, tevens mijn kennismaking met het ei en met McTommi. Het was de eerste postreplica in NL en dat is heel lang zo gebleven.
hopen dat ie nou eindelijk eens wat vaker in het straat/meetingbeeld opduikt, alhoewel het unieke er nu dus wel wat vanaf is. zou dat gekrijte 'W1' afleverkenteken nog steeds onder de achterste nummerplaat zitten??
Peugeot 404 (1972); Oltcit (1986); DAFs 600 (1960), EV33 (1974, op elektriek), 65coupe (1976), 46combi (1977), 77 (1979); 7 solexen, 1 berini, 1 vespa PK50, een Sinclair C5 en heel veel Philips AV meuk

CitroenAZU

U vraagt wij draaien. Het W kenteken zit er nog, net even de TB plaat eraf gepield.

Inmiddels ook nog een paar foto's van de Vader van Tom gekregen.

IMG_4803 by CitroenAZU, on Flickr
IMG_4798 by CitroenAZU, on Flickr
IMG_4796 by CitroenAZU, on Flickr
IMG_4794 by CitroenAZU, on Flickr
IMG_4778 by CitroenAZU, on Flickr

oude foto's Tom:


Untitled by CitroenAZU, on Flickr
22 feb posteend02 by CitroenAZU, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: