News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
82 Guests, 0 Users

AV-19-17

Started by CitroenAZU, August 27, 2009, 12:32:58 PM

Previous topic - Next topic

Burik

Quote from: Valérie on February 21, 2015, 23:19:22 PM
QuoteDat ging over onze AK350
Mocht je er foto,s van hebben dan zie ik die graag.
Peter: allereerst óók sterkte en beterschap !
Vond nog bijgaande plaatjes over die versteviging boven de achterdeurtjes alsmede nieuwe regengoot. Heb aan de binnenzijde een aluminium L-profiel óver het bestaande balkje heen gelijmd.

Dank allemaal, doet me goed.
hopelijk ben ik er in september weer bij.
Hele mooie oplossing op deze manier. Er zit nog maar een klein scheurtje in, maar deze optie ga ik zeker in het achterhoofd houden. Misschien de strip wel aan de binnenkant uit voorzorg.
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

CitroenAZU

Vandaag de voetenbak afgelast en hierna de bodem andermaal in de epoxy gezet. Van de week kitten, nog wat epoxy smeren en het voorruitframe opknappen en dan is het laswerk eindelijk klaar! Dan kan ik het chassis nog even verven zodat de hut weer terug geplaatst kan worden.

DSCN2316 by azu250, on Flickr
DSCN2314 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Vandaag eerst nadenkit gescoord en vervolgens de naden vol geblubberd.
Morgen of overmorgen maar weer verder met de epoxy.


DSCN2320 by azu250, on Flickr
DSCN2322 by azu250, on Flickr
DSCN2326 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Jeroen AK

Hoi Martijn,

Goed bezig zo te zien het ergste zit er (bijna) op.
Misschien een tip nog voor het kitten ik streek bij de kleine naden altijd met wasbenzine de kit uit of in de naden. Door de benzine gaat de kit een beetje lopen en dus ook de naden in. Is wel een geklieder omdat je dat kwastje af moet vegen met een doek etc.... Het voordeel is dus dat de kit beter in de naden zit.

Succes met de voortgang!
Jeroen.
AK rolt weer vrolijk in het rond

CitroenAZU

Vanonder maakt het me niet uit. Gewoon met de vinger gedaan, lekker kliederen :-)

Maar goeie tip. Ga het later eens proberen met de zichtdelen zoals het zijbalkje.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Burik

Quote from: CitroenAZU on February 24, 2015, 22:23:29 PM
Vanonder maakt het me niet uit. Gewoon met de vinger gedaan, lekker kliederen :-)

Bij de Action of waar dan ook een doos met weggooi handschoenen halen voor dit werk.
Ziet er puik uit Martijn. Gaat snel ook.
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

CitroenAZU

Ja die gebruik ik ook voor dit doel. Twee over elkaar heen zelfs want ze scheuren snel en die kit krijg je niet makkelijk meer van je jatten af :-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Valérie

Quoteen die kit krijg je niet makkelijk meer van je jatten
Al eens thinner geprobeerd ?
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Burik

Quote from: Valérie on February 25, 2015, 22:29:16 PM
Quoteen die kit krijg je niet makkelijk meer van je jatten
Al eens thinner geprobeerd ?

Kunnen die handschoenen niet tegen :o :o
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

CitroenAZU

Krijg op een of andere manier altijd super veel hoofdpijn als ik mijn handen met thinner heb gewassen. Dus ik probeer dat wat te beperken :-)

Vandaag het chassis schoongemaakt, motor en bak verwijderd al het vet met remmenreiniger van de voorzijde van het chassis gehaald en hierna met de roterende staalborstel wielarmen e.d. wat schoongemaakt en ontroest. Hierna de boel in de epoxyprimer gezet.

van het weekend kan de hut dus weer op het chassis!

DSCN2337 by azu250, on Flickr
DSCN2338 by azu250, on Flickr
DSCN2341 by azu250, on Flickr
DSCN2342 by azu250, on Flickr
DSCN2345 by azu250, on Flickr
DSCN2346 by azu250, on Flickr
DSCN2347 by azu250, on Flickr
DSCN2348 by azu250, on Flickr
DSCN2351 by azu250, on Flickr
DSCN2353 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

blanc/rouge2cv

en het gras is nog steeds groen  :)

Geert

om te voorkomen dat de steekassen zo bungelen en vies worden etc , heb ik  een flexibele slang tussen de beide assen gedaan , dat werkt ook beter met verzetten van het chassis .
PA220003 by geert1953, on Flickr
't is een kwestie van geduld........

Burik

Man, met dat tempo en grondigheid waarmee jij het doet zou je er de kost mee kunnen verdienen ::) WD40 werkt ook goed om je handen schoon te maken, of lijm en teer verwijderaar. Isbook niet zo agresief
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Valérie

#209
Gosh ... gaat nu dus een tandje hoger ...
Die "oprit" zal inmiddels ongetwijfeld "absoluut waterproof" zijn ...lijkt me ...  ;D
Quoteom te voorkomen dat de steekassen zo bungelen en vies worden etc , heb ik  een flexibele slang tussen de beide assen gedaan , dat werkt ook beter met verzetten van het chassis .
Leuk, dat soort ideetjes; heb daarvoor een metertje dikke kartonnen buis (van een rol vloerbedekking) liggen; werkt óók prima.  ;)
Enne ... Martijn:
Quoteal het vet met remmenreiniger van de voorzijde van het chassis gehaald
even een hint: ooit bij de Wibra (jaja:  ;D ;D ;D) wezen winkelen ? Daar verkopen ze "Dasty". Liter-flessen ontvettingsmiddel. Kwestie van (jawel: handmatig) in-sprayen van de te ontvetten oppervlakken; even in laten trekken en er vervolgens even een hogedrukreiniger op los laten. Véééél goedkoper (in gebruik) dan remmenreiniger en (volgens de mededelingen) minder slecht voor "het milieu" ... (alhoewel ik daar zo m'n twijfels over heb ...). Je krijgt er inderdaad àlle vet/olie absoluut mee verwijderd. Maar ... draag handschoenen ! Heb (proefondervindelijk) ervaren dat dat spul óók je huid oplost ...  :(
Daarnaast een vraagje (in het algemeen): nú is langzaam aan de gehele buitenzijde van het chassis geheel gecoat etc. Doe je óók nog iets ter bescherming van het inwendige van die "koekdoos" ?
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Tags: