News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
47 Guests, 1 User

AV-19-17

Started by CitroenAZU, August 27, 2009, 12:32:58 PM

Previous topic - Next topic

Leonairo

Prachtige kleur dat verte cactee...  als mijn azu ouder was dan kwam dat er zeker op...  maar met Bleu Petrel kan ik ook leven hoor..

Ik blijf met spanning wachten op de foto's als je hiermee gaat starten.. succes !

CitroenAZU

Vanavond het dak ontroest en in de epoxy gezet.

DSCN2472 by azu250, on Flickr
DSCN2475 by azu250, on Flickr
DSCN2477 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU

Vandaag begonnen met het ontvetten van het motorblokje. Morgen op de A-Markt o.a. maar een setje nieuwe keerringen en pakkingen scoren.
De vetput was zo groot dat ik tussendoor een extra ritje winkelcentrum moest doen om de Dasty en de remmenreiniger aan te vullen :-)
Binnenkort het blokje nog wat verder uit elkaar halen.

DSCN2483 by azu250, on Flickr
DSCN2485 by azu250, on Flickr
DSCN2488 by azu250, on Flickr
DSCN2489 by azu250, on Flickr
DSCN2491 by azu250, on Flickr
DSCN2492 by azu250, on Flickr
DSCN2494 by azu250, on Flickr
DSCN2500 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Gromsound

#243
Raarrrrr hoor, dat was een nieuwe vege motor van 1300 gulden... Hoe kan die nou zo lekken? Zoveel heeft ie sedert de wissel niet gereden. B kwaliteit keerringen soms?

By the way, als het de ribbelhokfetishist belieft wil de dafpiloot de verfdouche nog wel een keer herhalen. Garantiegevalletje haha. Kan mijn handtekening blijven staan achtercde zonneklep, slechts de datum even aanvullen.
Peugeot 404 (1972); Oltcit (1986); DAFs 600 (1960), EV33 (1974, op elektriek), 65coupe (1976), 46combi (1977), 77 (1979); 7 solexen, 1 berini, 1 vespa PK50, een Sinclair C5 en heel veel Philips AV meuk

CitroenAZU

Hadie Gromsound,

Tsja, hij lekt als een malle dat moet toch eerst even verholpen worden. Net als de versnellingsbak die lekte ook vreselijk. Ik ga de auto niet spuiten maar rollen. Maar bedankt voor het aanbod ;-)

Versnellingsbak had ik weggebracht bij de Eendenwacht zodat deze kan worden nagezien en lekvrij kan worden gemaakt. Kreeg gisteren een foto update van de werkzaamheden, leuk! :-)
109_0111 by azu250, on Flickr
P1090112 by azu250, on Flickr


Dit weekend niet veel kunnen doen, zaterdag A-Markt bezocht en de nodige onderdelen gescoord en vanmiddag verder gegaan met de demontage van het motorblok en opknappen van kachelpotten en koeltunnel. Verder de boel een beetje opgeruimd dat was ook wel weer nodig.

DSCN2504 by azu250, on Flickr
DSCN2508 by azu250, on Flickr
DSCN2510 by azu250, on Flickr
DSCN2514 by azu250, on Flickr
DSCN2516 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Gromsound

De bak is van Favoreendje, een 80er special, inderdaad heel spesjoal doorgezakt wat een wrak was dat... Prima hergebruikt in minstens 4 soortgenoten.
Peugeot 404 (1972); Oltcit (1986); DAFs 600 (1960), EV33 (1974, op elektriek), 65coupe (1976), 46combi (1977), 77 (1979); 7 solexen, 1 berini, 1 vespa PK50, een Sinclair C5 en heel veel Philips AV meuk

Valérie

Naast de (Wibra) Dasty en de (Action) remmenreiniger wil een gewone (grote vierkante (Action) verf-)emmer benzine (beter nog: diesel !) óók nog wel eens nuttige diensten verlenen in het "schoon-weken" van allerlei - door olie/zand/vet - onherkenbaar geworden "klein grut".
Nadeel van die "Dasty": je moet alles met water nà-schoonspuiten - en dus óók weer goed drogen teneinde onmiddelijk wederom optredende roestvorming op enig ijzeren/stalen onderdeel vooralsnog de kop in te drukken ...
"Lak rollen": kan dat aanbevelen. Valérie onderging datzelfde lot en die heb je van dichtbij mogen aanschouwen ... Oók makkelijker bij het op énig moment naderhand onvermijdbare "bijwerken" van opnieuw optredende roestplekken/jes ...
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

CitroenAZU

Precies is wel zo makkelijk met bijwerken. En dit hoeft zoals gezegd geen topeend te worden maar gewoon een leuk gebruikt besteleendje. Ik zal ook niet alle delen deukvrij maken. Je mag best zien dat het een oud autootje is...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU

Vandaag het laadschot geverfd en de koelbeplating van de motor weer zwart gespoten.
DSCN2520 by azu250, on Flickr
DSCN2521 by azu250, on Flickr
DSCN2524 by azu250, on Flickr
DSCN2526 by azu250, on Flickr


Buurman kwam met een verassing, die heeft de oude ruitenpieserpomp omgebouwd tot elektrisch! :-)
Mooi op deze manier want het ziet er dan wel origineel uit.

DSCN2518 by azu250, on Flickr
DSCN2519 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Burik

Buurman is er maar druk mee geweest. Heeft er zelfs AV in gezet :-*
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

CitroenAZU

Er zit weer schot in, een laadschot wel te verstaan :-)

DSCN2531 by azu250, on Flickr
DSCN2530 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Leonairo

Lekker fris weer zo'n glanzende laadbak zeg  :)     

CitroenAZU

vanmorgen alleen wat geschuurd en geplamuurd...

DSCN2536 by azu250, on Flickr
DSCN2535 by DSCN2537 by azu250, on Flickr://www.flickr.com/people/15186074@N00/]azu250[/url], on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU

Heel saai, maar weer schuren, plamuren, primeren, etc, etc...
Morgen komt de lak binnen als het goed is!

DSCN2540 by azu250, on Flickr
DSCN2542 by azu250, on Flickr
DSCN2544 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU

Weer heel de dag geschuurd...pfff...

Daarna ben ik de voorbumper maar gaan demonteren voor de variatie :-)
Bumpersteunen en rozetten eraf, net als de plastic strip, bumper zelf kan bij het oud ijzer, helemaal doorgerot.
Na het eten werd de verf keurig bezorgd waarna ik nog even de garage ben ingedoken om alle randjes vast te verven waar je met de roller net goed bijkomt.


DSCN2547 by azu250, on Flickr
DSCN2545 by azu250, on Flickr
DSCN2550 by azu250, on Flickr
DSCN2558 by azu250, on Flickr
DSCN2559 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: