News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
54 Guests, 0 Users

AV-19-17

Started by CitroenAZU, August 27, 2009, 12:32:58 PM

Previous topic - Next topic

Geert

Kunnen we het eindresultaat bewonderen op de A-markt in Gemert op 21 maart a.s.?
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

Ik denk het niet maar ik hoop het wel Geert... ;-)

Gisteravond de nieuwe bodemplaten aangepast. Zijn bodemplaten van een AK400. Je kunt tegenwoordig helaas geen AZU bodemplaten meer bestellen met uitsparing voor de veerbus. Degene die je dan krijgt is een vlakke bodemplaat voor de oudere AZU modellen. Mijn AZU heeft bodemplaten met uitsparing en ik ben zo'n lul die dat dan weer terug wil hebben, ook al passen die vlakke platen ook gewoon. Derhalve AK400 bodemplaten besteld en daar de verstevigingsbalk vanaf gehaald. Een AZU chassis heeft immers zijpootjes om de bodemplaat te ondersteunen en deze versteviging is dan dus dubbelop. Binnenkort nog even de stoelbevestiging verstevigen, de ronde gaten dichtmaken de uitlaatbevestiging aanbrengen en dan maar eens inlassen...

DSCN2257 by azu250, on Flickr
DSCN2259 by azu250, on Flickr
DSCN2261 by azu250, on Flickr
DSCN2266 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Burik

Al ziet een ander het nooit. Jij weet het dus blijf je je eraan ergeren.
Op onze AK zijn ook een paar dingetjes waar nog nooit iemand het over heeft gehad.
Maar toch stoort het me  :o
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Jeroen AK

Toch maar binnenkort die "schuur" meeting organiseren ;)
AK rolt weer vrolijk in het rond

Valérie

Quoteen ik ben zo'n lul die dat dan weer terug wil hebben ...
Troost je en schaar je onder "mede-lullen", zoals ik ... (heb bij Valérie exact dezelfde exercitie uitgevoerd ...)  ;D

Overigens (ben even het juiste "topic" kwijt) v.w.b. een "versteviging" voor de binnen/boven-zijde van het achterdeurtjes-kozijn: heb daar zelf een aluminium L-profieltje aan de binnenzijde ingelijmd, nèt boven het "balkje". Gaat prima met Sikaflex-221 en het geheel wordt een stuk stijver. Op dezelfde wijze kun je een (geheel/gedeeltelijk weggeroest) regengootje aan de buitenkant boven de achterdeurtjes vervangen door een aluminium H-profieltje, waarvan je één pootje van die H eraf slijpt.
Heb zelf dit allebei gedaan en daardoor een zéér sterk geheel gekregen. Eenmaal in de lak is er niets meer van te zien. De lijmverbinding is minstens zo stevig als bij gelast materiaal.
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

Burik

Quote from: Valérie on February 19, 2015, 22:35:30 PM
Quoteen ik ben zo'n lul die dat dan weer terug wil hebben ...
Troost je en schaar je onder "mede-lullen", zoals ik ... (heb bij Valérie exact dezelfde exercitie uitgevoerd ...)  ;D

Overigens (ben even het juiste "topic" kwijt) v.w.b. een "versteviging" voor de binnen/boven-zijde van het achterdeurtjes-kozijn: heb daar zelf een aluminium L-profieltje aan de binnenzijde ingelijmd, nèt boven het "balkje". Gaat prima met Sikaflex-221 en het geheel wordt een stuk stijver. Op dezelfde wijze kun je een (geheel/gedeeltelijk weggeroest) regengootje aan de buitenkant boven de achterdeurtjes vervangen door een aluminium H-profieltje, waarvan je één pootje van die H eraf slijpt.
Heb zelf dit allebei gedaan en daardoor een zéér sterk geheel gekregen. Eenmaal in de lak is er niets meer van te zien. De lijmverbinding is minstens zo stevig als bij gelast materiaal.

Dat ging over onze AK350
Mocht je er foto,s van hebben dan zie ik die graag.
Heb er verder nog niets mee gedaan. Heb voorlopig nog een medische rijontzegging vrees ik.
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

CitroenAZU

Klinkt niet best Peter, beterschap!

Bij mijn oranje AK zit een buisje boven de achterdeurtjes gelast ter versteviging.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Burik

Dank je Martijn. 2e beroerte sinds 2013. Gaat de goede kant weer op
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Geert

#188
Quote from: Burik on February 20, 2015, 17:16:12 PM
Dank je Martijn. 2e beroerte sinds 2013. Gaat de goede kant weer op

Dat is nogal heftig !
Veel  beterschap !
't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

Quote from: Burik on February 20, 2015, 17:16:12 PM
Dank je Martijn. 2e beroerte sinds 2013. Gaat de goede kant weer op

Veel beterschap!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Burik

Bedankt. Kijk weer uit naar de oldtimer evenementen.
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

engbokho

Quote from: Burik on February 20, 2015, 17:16:12 PM
Dank je Martijn. 2e beroerte sinds 2013. Gaat de goede kant weer op

Beterschap!  :)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

CitroenAZU

Das heftig Peter, het beste ermee!

vandaag de originele bodemplaten er eens bijgepakt en naast de imitaties gelegd. Hoef niet veel meer aan te passen.  Verder het balkje onder de achterdeuren op de auto gelast en vast de versteviging van de CV pijp aan de andere zijde tussen de stijlen gelast en de dorpel daar al deels losgeslepen. Hierna de boel in de epoxy gekwast. Volgende stap is koets op de andere zijde leggen en die dorpel vervangen.

DSCN2272 by azu250, on Flickr
DSCN2274 by azu250, on Flickr
DSCN2279 by azu250, on Flickr
DSCN2282 by azu250, on Flickr
DSCN2285 by azu250, on Flickr
DSCN2286 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Valérie

QuoteDat ging over onze AK350
Mocht je er foto,s van hebben dan zie ik die graag.
Peter: allereerst óók sterkte en beterschap !
Vond nog bijgaande plaatjes over die versteviging boven de achterdeurtjes alsmede nieuwe regengoot. Heb aan de binnenzijde een aluminium L-profiel óver het bestaande balkje heen gelijmd.
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

CitroenAZU

Netjes hoor!

Vandaag de andere dorpel eruit geslepen. Tevens de A stijl deels vervangen, het onderste deel was weggerot.
Gelukkig had ik nog een stukje stijl van een sloopeend liggen :-)
Toen alles weer heel was de nieuwe dorpel op maat gemaakt en vastgelast.
Vervolgens de nieuwe bodemplaten en de voetenbak vastgelast en daarna in de epoxy gezet.
Het gaat eindelijk een beetje opschieten!

DSCN2291 by azu250, on Flickr
DSCN2296 by azu250, on Flickr
DSCN2297 by azu250, on Flickr
DSCN2299 by azu250, on Flickr
DSCN2300 by azu250, on Flickr
DSCN2301 by azu250, on Flickr
DSCN2302 by azu250, on Flickr
DSCN2303 by azu250, on Flickr
DSCN2305 by azu250, on Flickr
DSCN2306 by azu250, on Flickr
DSCN2309 by azu250, on Flickr
DSCN2310 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: