News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
95 Guests, 1 User

AV-19-17

Started by CitroenAZU, August 27, 2009, 12:32:58 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Wagentje rijdt best fijn!
Vandaag bij de Eendenwacht de banden om de velgen laten draaien en alles uitgebalanceerd.
Hij is klaar voor CitroMobile dit weekend!

DSCN2825 by azu250, on Flickr
DSCN2829 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

zij ! Het is Ava :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Inmiddels een paar duizend km's achter de wielen. De auto pakte niet altijd even mooi op wat schokkerig soms. Dus van het weekend een nieuwe originele Solex carburateur geplaatst. Wat een genot, hij rijdt echt weer fantastisch!! Gisteren heel de dag en avond rondjes gereden, heerlijk! Verder de blower gemonteerd en aangesloten dus de voorruitontwaseming werkt ook prima. Wat een luxe een blower in een eend :-) Maar het zal van de winter best fijn zijn.

IMG_7986 by azu250, on Flickr
DSC_2814 by azu250, on Flickr
DSC_2815 by azu250, on Flickr
DSC_2816 by azu250, on Flickr
DSC_2818 by azu250, on Flickr
IMG_7980 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Geert

Een NOS carburateur nog wel ! Wat een luxe. :P
De mijne is een originele, maar gereviseerd . Maar lopen doet dat ding nu ! ;D
Veel plezier met je AVA  Martijn.
't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

Toe maar, toe maar met die nieuwe oude carburateur. De gewone mens moet het met gereviseerde exemplaren doen.

Wel magisch hoe zo'n wagen loopt met een nieuwe carburateur!  :D
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

CitroenAZU

Is inderdaad veen verschil van dag en nacht!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU

#306
Quote from: RCUPPER on May 17, 2015, 21:28:59 PM
Ik kwam een bakkerij uitlopen met mijn baguette en ik kon nog net de achterkant van Ava zien. Ik zit stiekem te hopen op wat foto's van aldaar, zeker omdat ik je geen tweede keer ben tegengekomen.  ;D

Azu;
In Verdun?

Yes, je had er trouwens aardig de vaart in!


Zo hard als ie gaat, heerlijk over die d964!  Jammer dat ik je niet gezien heb, was je ook met de Azu? Ik was even naar Verdun gereden om te bbqen bij vrienden, dag erna weer terug 😄
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

MarcoAZU

#307
Mag ik nog één keer vragen welke verf systemen je gebruikt hebt;

Je grondverf, gebruikte je een twee of een één componenten systeem? Welk merk? Gewoon met de kwast toch?

Dan de dekkende kleurlaag, daar heb je toch gewone verf op kleur laten mengen? Welk merk?

Heb jij een kleurnummer RAL van Gris Rosé wat je gebruikt hebt?

Volgende week de motorruimte van de Break schilderen.

Geert

Quote from: MarcoAZU on May 19, 2015, 12:29:53 PM
Mag ik nog één keer vragen welke verf systemen je gebruikt hebt;

Je grondverf, gebruikte je een twee of een één componenten systeem? Welk merk? Gewoon met de kwast toch?

Dan de dekkende kleurlaag, daar heb je toch gewone verf op kleur laten mengen? Welk merk?




Natuurlijk mag je dat vragen !!!!

Maar of je antwoord krijgt ......... ;)
't is een kwestie van geduld........

engbokho

Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

CitroenAZU

#310
Marco,

Epoxy is Sigma Cover 256.  2K
Kun je in iedere RAL kleur krijgen, goed verdunnen en kwasten maar.

DSCN2324 by azu250, on Flickr


Hier de specs:

SigmaCover 256

Two component high build polyamide cured recoatable zinc phosphate epoxy primer.


Two component high build polyamide cured recoatable zinc phosphate epoxy primer.
General purpose epoxy primer or build coat for steel and concrete structures.
Suitable for atmospheric and marine conditions.
Can be recoated with various two component and conventional coatings even after long weathering periods.
Lead and chromate free.
Excellent rust preventing properties in industrial or coastal atmospheres.
Tough, with long term flexibility.
Cures even at temperatures down to -10°C.
Good adhesion to steel, galvanised steel and aged epoxy coatings.
Easy application, both by airless spray and brush.
Can be used as epoxy primer/finish (for dry internal areas).
Theoretical spreading rate 6.3 m²/l for 100 μm.
Touch dry after 2 hours.
Overcoating interval min. 3 hours.


Downloads
SigmaCover 256 Download


de autolak is;

DSCN2567 by azu250, on Flickr

Ik gebruik voor Gris Rose een bus 2K lak die ik nog heb van 20 liter, lijkt heel erg op origineel.
Als je een blikkie of een potje wil hebben mag je het komen halen.
Het is de kleur van mijn velgen. Lijkt iets meer op AC140 gris rose dan AC136, de oudere variant.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU


Quote from: RCUPPER on May 17, 2015, 21:28:59 PM
Ik kwam een bakkerij uitlopen met mijn baguette en ik kon nog net de achterkant van Ava zien. Ik zit stiekem te hopen op wat foto's van aldaar,


Nou een paar dan, maar de mooie bewaar ik voor in de komende CitroExpert.


La douce France... by CitroenAZU, on Flickr
La douce France... by CitroenAZU, on Flickr
DSC_5048 by azu250, on Flickr

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

MarcoAZU

Geweldig ritje, geweldige route en gewoon een heerlijk autootje!

Hier: de Picasso stinkt (lekkage langs de verstuivers), de Break nog niet klaar en de AZU kan niet vliegen  ???

Wil eigenlijk ook wel zo'n Frans binnendoor ritje!

RCUPPER

Helaas was ik niet met de besteleend aanwezig, anders had ook nog kunnen voorzien in foto's (ik zal binnenkort eens in de oude doos kruipen en gaan zoeken ;) ). Bovendien mag ik niet vloeken in de kerk, door het plaatsen van foto's van andere eendachtigen.  ;D

Wat een prachtig eendje heb je, we kijken uit naar de volgende Citroexpert!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

CitroenAZU

#314
Marco, ik zeg pak over drie weken de 250 en rij die zelfde route naar Lac de Madine!
Je zal zien dat je daar echt blij van wordt!
Uurtje of zes rijden en zeg nou zelf, daar is zo n ding voor...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: