News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
60 Guests, 0 Users

AM-06-51

Started by CitroenAZU, September 08, 2009, 00:50:57 AM

Previous topic - Next topic

azurblade

Set is bedoeld voor 12 en 18 pk.
Ideaal en easy fit :)


Hans 250

Dan heb je dus 100 cc meer cilinderinhoud maar met dezelfde koppen en carburateur merk je daar niet veel van.
Easy fit misschien wel, maar ideaal?
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

marcopr

Ik denk ook dat er meer nodig is dan alleen zuigers cilinders over te zetten.
Kom ik al doende vanzelf achter. En ik hoef het niet alleen te doen.
Leuke puzzel.

azurblade

Onderstaande antwoord van een testgebruiker van de kit op een AZ.
Cilinders gewisseld en carburateur voor een 26BCI, 18pk.

Sproeierbezetting in combinatie met een 26 BCI carburateur:
125 hoofdsproeier, E2 meng sproeier met buisje, 42,5 stationair. Dit alles in een 26bci carb

Hans 250

AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

marcopr

Begonnen met het inrijden van het blok. De eerste 1000 zeker niet hoge toerentallen.
Wat direct te merken is dat de auto meer koppel heeft. Het rijden is rustiger.
Met name bij rotondes hoeft er minder geschakeld te worden. Erg fijn

azurblade

Goed de ervaringen te horen. Verder nog aanpassingen gedaan aan sproeierbezetting?

marcopr

150 kilometer gereden.
Hij sloeg steeds af bij stationair. Alleen met de choke half open bleef hij draaien. De stang van de gasklep had ruimte in het carburateurhuis.
Opsturen naar Burton voor revisie van het onderhuis.
Andere carburateur erop gezet en loopt fantastisch. Het lijkt wel een andere auto.
26bci
hoofdsproeier 140
E1 mengschroef
55 stationair



marcopr

Een jaar verder.
In de zomer bleek mijn krukas toch te versleten. Een drijfstanglager kreeg steeds meer ruimte.
Op de markt in juni op Lac de Madine, bij Verdun, een goede gebruikte Krukas kunnen kopen.
Ingebouwd in een AZUblok dat ik voor weinig kon kopen. Kon ik ondertussen blijven rijden.
De koppen, zuigers/cilinders, spruitstuk van het blok uit de AZU overgezet en hij rijdt geweldig.
Sneller dan een vrachtwagen. Maar vooral meer koppel. Ik hoef nu minder, veel minder te schakelen. Dat is bij rotondes fijn, gewoon in zijn 3 en niet terug naar 2. Heuvels blijft hij trekken in zijn 3. Ik hoef niet meer in zijn met 40 km/h omhoog. Hij klinkt nog steeds ouderwets. Er zit nog een klassiek blok onder de motorkap.

In oktober in de Ardennnen brak dit najaar de linkeraandrijfas bij het lager in het differencieel huis af, maar dat is een ander verhaal.

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: