News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
167 Guests, 1 User

VL-JD-47

Started by CitroenAZU, September 08, 2009, 18:07:02 PM

Previous topic - Next topic

Geert

Ik ben benieuwd naar de foto's !
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

björn

#47
ok na lange tijd door prive omstandig heden niks kunnen doen aan de eend.nu staat hij eindelijk in juiste schuur en heb ik gisteren weer is lekker kunnen slijpen. 8) het rechter staart stuk is van een ak400 tot net on de het 250 logo. dit is er ooit in gebakken met de franse slag. ;)dus ik heb hem er helemaal uit gehaald.




Geert

Leuk dat je er weer mee bezig bent  :)
't is een kwestie van geduld........

björn

ik zelf ook.
ga denk ik ook de zelfde achterbalk die jij hebt bestelen.
heb hem ook gevraagt of hij naar de BEM komt.
wist hij nog maar wilde wel extra info over de meeting.
mischien zijn er mensen die ook plaat werk van hem willen bestelen?
kunnen we de verzendkost delen.
en siemen reageer ff op je facebook mail voor me ;)

björn

weer even wat meet en slijpwerk vericht.

wie weet welke grade de onderkant balk ten opzichte van de opstaande kant balk heeft?
hier een zij aanzicht getekend.

heb namenlijk wel de delen om een balk te maken maar de zijkanten zitten er niet bij geleverd dus wil ff maken.

björn

Zo nog een linker staartstuk besteld.
Om op de kop op de rechter te lassen om zo een lang Azu staartstuk te krijgen.

Geert

Is dat niet dezelfde hoek als de onderkant van de staartstukken?
Volgens mij heb ik die hoek aangehouden, maar als je het zeker wil weten zou ik dat even moeten nameten.
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

Dat heb ik toen ook gedaan zon staartstuk op zijn kop er tussen gelast.
Let wel op dat je het gat aanpast van je knipperlicht want dat zit origineel iets dichter bij de rand als in het staartstuk reparatiedeel.
Als je beide zijden vervangt maakt het niet uit maar omdat je links niet vervangt zit dat knipperlicht straks lager....
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

björn

De onderste lijn van zij aanzicht is de onderkant balk die op het chassis rust.
En ik denk dat die hoe anders is dan de reperatie staart delen.
En van die gaten van de lichten is een hele goede tip.
Nu nog de juiste afstand tussen onderste en bovenste licht uitzetten.
Zodat de deuken Li en re gelijk zijn.
Links laat ik de bovenste zitten die is nog top.

Geert

Quote from: björn on September 19, 2012, 19:08:58 PM
De onderste lijn van zij aanzicht is de onderkant balk die op het chassis rust.
En ik denk dat die hoe anders is dan de reperatie staart delen.

O, dat bedoel je !
Ik heb m.b.v. enkele lijmklemmen een houten lat verticaal vanaf de dakrand naar onderen geklemd en daar parallel mee de balk gepunt. Ik had de koets op het chassis geschroefd en de achterbalk m.b.v. de houten lat ook vastgeschroefd en toen verder vast gelast . ( als je begrijpt wat ik bedoel.) ???
't is een kwestie van geduld........

björn

 :D ik begrijp je haha.
Maar moet een tekening maken voor de de zij stukken.
Een buurman van me straf op ze werk tussen de zetbanken enz.
Van daar de hoek maat.

Geert

Zou ik even moeten nameten.... Maar nu is het donker in limburg.
Ik zal morgen even kijken of het wil lukken .
't is een kwestie van geduld........

björn


björn

#59
gisteren avond weer ff met metaal gestoeid.
oude slotvanger op de onder plaat gezet en 2 gezetten delen van de balk op elkaar gelast.
tekenning gemaakt voor tussen schotjes en eind stukken voor de balk.
kwan de oude balk van mijn grijze azu tegen.
kon toen ff na meten.
er zit een halfe cm verschil in lange kant en de korte kant.


Tags: