News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
121 Guests, 0 Users

93-45-RB

Started by CitroenAZU, September 08, 2009, 20:51:12 PM

Previous topic - Next topic

michelidds

Quote from: mctommi on May 10, 2011, 01:27:59 AM
Opa wordt oud, haha !

Oud worden ...? We doen ons best, hoewel het vanzelf gaat maar helaas toch niet iedereen lukt.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

michelidds

Vandaag hebben Jeroen en ik weer 14 uur in de eend gestopt.
Maar nu is die dan ook APK-KLAAR!!!!!
Morgenochtend gaat het gebeuren. Spannend!

Hierbij vast een klein rondje om de auto.






Rechter achterraam is een klapraam, dat opengezet kan worden.
Let op detail: rechter achterlichten hebben dezelfde volgorde als de DS Break op de achtergrond.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Jeroen AK

Ooohh spannend :)
AK rolt weer vrolijk in het rond

CitroenAZU

Wow, dat ziet er mooi uit.

Bonne chance morgen!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Veel geluk gewenst bij de APK, Michel, Jeroen & Pim........hij ziet er absoluut fraai uit, de motorkap is ook erg mooi geworden !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Is erg mooi geworden. Dat derde remlicht is een prima idee.
Hopelijk komt ie een één keer door de keuring.
Ik zal duimen. :)
't is een kwestie van geduld........

michelidds

Helaas, afkeuring op versleten wiellagers voor.  :-[ Verder is men tevreden.  :)
We hadden wel iets gehoord aan die lagers, maar afgewacht in de veronderstelling dat er zich bij het rijden toch nog wel meer dingen zouden gaan voordoen. Helaas de slijtage was al teveel, wat ik zelf ook constateerde toen de auto op de brug stond.

Omdat ik er nu geen tijd voor heb en Pim en Jeroen er dit weekend mee weg willen, laat ik de lagers nu maar door een lokale Citroën-specialist vervangen.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Geert

Tja, dat is jammer, maar zo gaan die dingen.
Gelukkig zijn het "alleen maar "de wiellagers .
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Quote from: michelidds on May 11, 2011, 15:12:34 PM

Omdat ik er nu geen tijd voor heb en Pim en Jeroen er dit weekend mee weg willen, laat ik de lagers nu maar door een lokale Citroën-specialist vervangen.

Ach, na al die inzet en dat vele werk, mag je jezelf toch wel trakteren op een reparatie door de plaatselijke Citroën-garage :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

He, dat is jammer zeg!
Nou dan zal je voor het einde van de week toch nog wel een goedkeuriing hebben zekers?
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

michelidds

Garage is er meteen vanmiddag aan begonnen. Ik heb zelf de lagers opgehaald.
Ik verwacht dus morgenochtend klaar. En dan meteen APK erbij, want verder was die al goedgekeurd.
Valt wel mee.

Had inderdaad geen zin (en geen tijd) meer om het zelf te doen.
Die garage is een Peugeot en Citroën-specialist /agent. Garage Aal, aangesloten bij PCA. Maar ze doen ook andere merken.
Is eind vorig jaar bij ons in het dorp begonnen. Ben er een paar keer langs gegaan om wat te kletsen. Heb ook aangekondigd dat ik met de AK zou komen. Dus ze wisten dat de kans bestond dat er wat vervolgwerk aan zou kunnen zitten. En dat ik een potentiële klant ben.
Garage ziet er netjes uit. Rustige, deskundige en aardige mensen. Vader en zoon.
Heb er wel vertrouwen in. Een soort Franse dorpsgarage...
Handig voor eenvoudige klussen.
En ze willen ook best door mij aangeleverde onderdelen erin schroeven.
Allemaal zaken die bij officiële dealers en stuk moeilijker zijn.

Nou ja, eerst maar afwachten of de AK morgen inderdaad klaar is,

27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

michelidds

JA! De AK is APK-gekeurd! ;D
Garage heeft net werk afgeleverd voor een schappelijke prijs. Daar zien ze me beslist terug.
Heb er de eerste 20 km mee gereden. Combinatie van wennen en als vanouds... Bewegingen en zithouding kwamen meteen weer terug. Beetje voorover leunend op het stuur. Grappig want toch 29 jaar geleden.
Kreeg 'm alleen niet boven de 90 kmh. Moet nog beter afgesteld worden en wat meer los komen (hoop ik). Bijvoorbeeld afstelling gaspedaal/gasstang. 100 moet toch kunnen.
Morgen echte vuurdoop, want dan gaat Jeroen er mee naar Friesland. Toch ruim 125 km en zichtbaar op de kaart op de voorklep.  :D
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

siemenazu

is een ak400 he, top ligt rond de 90! van de wind af moet ie wel 100 halen!
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

mctommi

Quote from: michelidds on May 12, 2011, 16:58:54 PM

Kreeg 'm alleen niet boven de 90 kmh. Moet nog beter afgesteld worden en wat meer los komen (hoop ik). Bijvoorbeeld afstelling gaspedaal/gasstang. 100 moet toch kunnen.

Die motor moet gewoon nog loskomen........heeft zo lang stil gestaan !!
Die moet je opnieuw inrijden ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

michelidds

Meen me te herinneren dat de mijne 100 reed. Kan me vergissen hoor.
Motor is niet de oorspronkelijke. Die had geen compressie meer. Waarschijnlijk vastzittende klep. Dit is 635 motor, van een vriend. Heeft een jaar of 5 stilgestaan.
27 jaar na mijn rode surfbesteleend 08-02-EB met roodbonte gordijntjes, ben ik in september 2009 opnieuw gevallen voor een AK400!
Dochter Pim, schoonzoon Jeroen en ik hebben de campereend van wijlen Sjoerd Nicolaï opnieuw leven ingeblazen. Ze rijdt weer!

Tags: