News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
47 Guests, 1 User

te koop op Le Bon Coin

Started by bosuit, September 19, 2009, 21:25:24 PM

Previous topic - Next topic

mctommi

#855
Quote from: Geert on January 04, 2013, 09:56:45 AM
Wat maakt een Glace auto nou eigenlijk en Glace auto?

Als de auto door de Firma Glaçauto in Parijs is uitgerust met zijruiten en/of achterruiten... normaal gesproken direct na productie, want die firma zat nabij de 2CV fabriek in Levallois.
Er zijn verschillende uitvoeringen geweest, maar ik vermoed dat ze ook op verzoek van de klant uitvoeringen maakten. Dit zijruitje in het midden heb ik slechts éénmaal gezien heel veel jaren geleden bij Martien Mooijman. Geen flauw idee waar die auto ooit is gebleven na verkoop aan iemand van het Eendeëi.......helaas (was al in restauratie).

Helaas is er weinig documentatie beschikbaar over de firma Glaçauto, heel af en toe duikt er een simpel foldertje op. Wellicht was het maar een klein bedrijfje ?
Het valt wel op hoeveel Glaçauto-besteleenden opduiken de laatste tijd......leuk ! Goed verstopt gebleven, want in de 80-er en 90-er waren ze heus niet te vinden en ik heb heus heeeeeeeel wat kilometers gemaakt in Frankrijk :)


naschrift; Engbo zat dus tegelijk met mij een reactie te schrijven...........overigens staat er normaal gesproken de naam Glaçauto in het glas gegraveerd, zodat je het kunt herkennen.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

Wat hebben we het druk he Tom?!  ;)  ;D
De firma GlacAuto bestaat nog steeds en is een merknaam van St Gobain de grote glasfabrikant van Frankrijk.
Kijk hier een (matige foto van mijzelf) plaatje van een officiele ombouw

Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Wow, dat is leuk.....typenummer ook nog ;)

Bij de weg; hoe zit bij zo'n break de rechtervoorstoel vast ?
Bij de AZU-L zit er een ander stoelframe in zodat de stoel onder de "pakjesplank" kantelt, dan kan je er nog een beetje achterlangs.
Als de stoel alleen via de haakjes naar voor klapt wordt het een beetje krap. En dan is er ook nog geen voetenbakje voor de achterpassagiers........dat is meer een 2+2 dan een vierzitter :P
Wat dan wel weer handig is, is dat het achterbankje klapbaar is zodat je het even naar voor kan klappen, gelijk een heuse stationcar (break).
Bij de AZU-L/AK-L moet je het in de schuur zetten.....minpuntje voor de Belgen ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

het wordt wel regelmatig fout geschreven zie ik. Gacauto , maar leuk dat die firma nog bestaat, al is het dan deel van iets groters, maar ja daar ontkomen we allemaal niet meer aan.

Die AZu staat in zuid Frankrijk( waar anders) een echt zuid Frans plaatsje :Saint-Chély-d'Apcher . ik moet er toch eens een keer heen voor mijn volgende projekt .
't is een kwestie van geduld........

Geert

Quote from: engbokho on January 04, 2013, 11:34:36 AM
Wat hebben we het druk he Tom?!  ;)  ;D


Zal wel aan de tijd van het jaar liggen . Hier is het ook "druk".
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Quote from: Geert on January 04, 2013, 11:47:20 AM
Quote from: engbokho on January 04, 2013, 11:34:36 AM
Wat hebben we het druk he Tom?!  ;)  ;D


Zal wel aan de tijd van het jaar liggen . Hier is het ook "druk".

Hier is het zo druk dat ik, nog halfziek, zit te werken voor de baas, grrrrrrr.................hatsjoe.....
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Quote from: mctommi on January 04, 2013, 12:13:02 PM
Quote from: Geert on January 04, 2013, 11:47:20 AM
Quote from: engbokho on January 04, 2013, 11:34:36 AM
Wat hebben we het druk he Tom?!  ;)  ;D


Zal wel aan de tijd van het jaar liggen . Hier is het ook "druk".

Hier is het zo druk dat ik, nog halfziek, zit te werken voor de baas, grrrrrrr.................hatsjoe.....
privé internetten zul je bedoelen !
't is een kwestie van geduld........

engbokho

Quote from: mctommi on January 04, 2013, 11:40:58 AM
Bij de weg; hoe zit bij zo'n break de rechtervoorstoel vast ?

De stoel zit "gewoon" vast, de vergrendeling is wel anders, is een soort handvat dat over de frames draait.
Zo dus:
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Quote from: Geert on January 04, 2013, 12:24:35 PM
Quote from: mctommi on January 04, 2013, 12:13:02 PM
Quote from: Geert on January 04, 2013, 11:47:20 AM
Quote from: engbokho on January 04, 2013, 11:34:36 AM
Wat hebben we het druk he Tom?!  ;)  ;D


Zal wel aan de tijd van het jaar liggen . Hier is het ook "druk".

Hier is het zo druk dat ik, nog halfziek, zit te werken voor de baas, grrrrrrr.................hatsjoe.....
privé internetten zul je bedoelen !

Het is mijn werk om achter een PC te zitten, of meestal 3.......dus zoveel privé is het hier niet.....
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: engbokho on January 04, 2013, 13:24:31 PM
Quote from: mctommi on January 04, 2013, 11:40:58 AM
Bij de weg; hoe zit bij zo'n break de rechtervoorstoel vast ?

De stoel zit "gewoon" vast, de vergrendeling is wel anders, is een soort handvat dat over de frames draait.
Zo dus:

Ahhh......weleens gezien.....handig, ga ik maar namaken voor de AZU-L, want dat rechtervoorstoeltje zit daar gewoon NIET vast......heb 2 AZU-L's en een AK-L gehad en nooit een vergrendeling aangetroffen !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Een mysterieus project............zal wel een hoop ellende zijn, eh........een hoop werk :(

http://www.leboncoin.fr/utilitaires/333178712.htm?ca=16_s
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

't is een kwestie van geduld........

Burik

Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

mctommi

Quote from: Geert on January 18, 2013, 10:51:03 AM
http://www.leboncoin.fr/voitures/421087693.htm?ca=12_s
Leuke opknapper  ;)

Wel prijzig, 500 euro voor een set ruiten ! De rest kan je direct doorschuiven naar de oudijzerboer :(
Carte Grise is zeker goud waar dezer dagen ?
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

björn


Tags: