News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
137 Guests, 0 Users

18-YA-84

Started by CitroenAZU, August 27, 2009, 13:27:05 PM

Previous topic - Next topic

RCUPPER

En de foto's komen nog op deze site?
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

MarcoAZU

#16
Quote from: RCUPPER on July 16, 2017, 16:49:21 PM
En de foto's komen nog op deze site?

Nee ik heb ze niet gevraagd. Daar is geen beginnen aan, de auto gaat ZO vaak op de foto! Ik weet niet hoe anderen dat ervaren maar wij vinden dat erg leuk. Heel veel positieve reacties en mensen die een foto maken.

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

MarcoAZU

Vanavond ook onze eerste AZU weer thuis gebracht na een heerlijk weekend. Het was wel een heen en weer race, leuk, maar ik weet niet of ik het volgend jaar weer zo doe  ;)
Deze gele AZU rijdt en remt fijn met een 602 motor en een grote trommelbak, met gemak kom je mee in het verkeer.

MarcoAZU

#19
Vandaag na twee jaar weer een rondje gereden. Gelukkig remmen deed tie goed, daar wil het nog wel eens aan mankeren met DOT 4. Ik heb nog tot 4 oktober APK, voor het besteleendenweekend ben ik in elk geval klaar. Nu maar hopen dat dat doorgaat in elk geval.
Ik weet al dat de achterwiellagers niet meer door de APK komen. Ik kocht ooit SNR lagers bij ene Jaap uit het hoge noorden met de verzekering dat het originele montage betrof ;) Nu heb ik SKF lagers klaarliggen in een origineel Citroën doosje, ik hoop dat die het langer uithouden.

CitroenAZU

Mooi zo Marco, klinkt goed!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

MarcoAZU

Heb na het weekend opeens enorme olielekkage  ??? Heb in het weekend de kap nog open gehad toen was er niets te zien. Wel een druppeltje onder de auto. Dat werd een plasje en toen ben ik nog maar eens gaan kijken. Het hele schutbord zat onder en ook de motorkap. Ik verdenk de brilrubbers aan de rechterkant maar zeker weten doe ik het niet.

Zou het ook nog te maken kunnen hebben met de carterdruk? Ik heb nog steeds de originele vulpijp.

Geert

Ik had opeens ook een olie lek.
carterdruk gemeten, die was goed, totdat onderweg opeens de carterdruk te hoog werd , ging wer weg ,maar even later opnieuw.
Heb een revisie setje besteld van van Gool en nu is het probleem opgelost.
Mijn broer had hetzelfde een week of twee eerder. Olie lek en overdruk in het carter. Andere vulpijp, probleem opgelost.
't is een kwestie van geduld........

MarcoAZU

Quote from: Geert on September 30, 2020, 20:21:30 PM
Ik had opeens ook een olie lek.
carterdruk gemeten, die was goed, totdat onderweg opeens de carterdruk te hoog werd , ging wer weg ,maar even later opnieuw.
Heb een revisie setje besteld van van Gool en nu is het probleem opgelost.
Mijn broer had hetzelfde een week of twee eerder. Olie lek en overdruk in het carter. Andere vulpijp, probleem opgelost.

Hoe weet je nou onderweg dat de carterdruk te hoog is?

Hans 250

Geert heeft waarschijnlijk een oliedrukmeter in zijn AZU met 2cvgier gebouwd.
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Hans 250

Die VGS revisieset zijn echt goed idd
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Hans 250

Zou eerst even klepdeksels en brilrubbers en achterste krukaskeerring checken. Maar carterdruk meten is ook weten. Ring van deksel van de olievulpijp nog goed? 
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Geert

#27
Moet ik jullie dan nog alles uitleggen ? Het staat gewoon op internet . :P
Ik heb er een gemaakt met een aquarium-slang uit de dierenspeciaalzaak en een stukje plank wat ik nog ergens liggen had. Werkt perfekt en zonder dat ding had ik niet geweten dat de onderdruk bij mijn auto meestal wel goed as , maar af en toe wegviel. derhalve ging de motor lekken bij het kastje van de ontsteking .
https://www.youtube.com/watch?v=di_2XyYraSI
https://www.youtube.com/watch?v=51JGmTcjimA
't is een kwestie van geduld........

Hans 250

"Moet ik jullie dan alles uitleggen?"
Nee hoor Geert, zo'n ding heb ik ook hoor. Gewoon van internet geplukt.
Marco vroeg zich af hoe je dat nou onderweg meet. Jij hebt dat ding in de auto liggen dus, om af en toe onderweg de carterdruk te meten ;D
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Geert

Quote from: Hans 250 on October 01, 2020, 08:41:21 AM
"Moet ik jullie dan alles uitleggen?"
Nee hoor Geert, zo'n ding heb ik ook hoor. Gewoon van internet geplukt.
Marco vroeg zich af hoe je dat nou onderweg meet. Jij hebt dat ding in de auto liggen dus, om af en toe onderweg de carterdruk te meten ;D
Jij niet dan ?  8)
't is een kwestie van geduld........

Tags: