News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
37 Guests, 1 User

36-71-SB

Started by CitroenAZU, October 06, 2009, 20:29:41 PM

Previous topic - Next topic

RCUPPER

Ooeee dat is spannend! Maar ook de drempel van de RDW zul je passeren!

Je gaat je straks nog vervelen Marco!  ;D Maar genieten van een resultaat als dit heeft ook tijd nodig ;) ;D
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Hans 250

Echt mooie wagen hoor, die gaat een glansrijke herinslag en keuring tegemoet. Gek dat ze daar geen keuringen doen...
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

MarcoAZU

Keuring zal toch ook geen probleem zijn  :) Nog even wachter Marco.

marcopr

Dank voor alle complimenten en aanmoedigingen.

De eend en het vervangend chassis is geschouwd voordat ik eraan begon. Het zal geen probleem zijn.

Vervelen zal meevallen. Er is wat achterstallig werk aan mijn huis ontstaan en de AZU wil ook weer onderhoud.

marcopr

De AK is deze week bij de RDW geweest om het Chasissnummer opnieuw te laten inslaan.
Ik was blij dat in oktober 2018 de auto is geschouwd door de RDW om vast te stellen dat de auto is dat ik en de papieren zeggen dat hij is. Er is een label aan de koets gehangen en het motornummer is genoteerd.
Ook is de herkomst van het Ami8 chassis gecontroleerd en koosjer bevonden. Het chassis kreeg ook een label.
Omdat het een oud chassis betrof wordt dit gezien als het samenstellen van twee auto's. Belangrijk is dus een aankoopbewijs of een traceerbare bron waar het vandaan komt. Eventuele eigendomspapieren kunnen helpen. Ook moet het chassisnummer te lezen zijn.
Bij de RDW in Zwijndrecht mocht ik alleen de auto naar binnen rijden daarna moets ik naar buiten, wat er vervolgens in een uur tijd gebeurt is weet ik niet zo goed. Veel met een lampje schijnen en op een schermkijken.
Tenslotte kwam de keurmeester met een ernstig gezicht naar buiten met de vraag of ik het oude chassis bij mij had en dit kon laten zien.
Dat niet , maar ik had wel het oude uitgeslepen chassisnummer bij me, dat was ook voldoende. Dit werd in beslag genomen.
En het nummer werd op de originele plek, in het chassis onder de rechter voorstoel, ingeslagen.

Vervolgens naar de APK. Grage vond de eend fantastisch, was zeer te spreken over alle nieuwe onderdelen en de staat van de hele auto.
Remmen hadden  vrijwel geen remverschil en de CO was prima.
Los van alle complimenten toch één keihard afkeurpunt;
Het rubber van de tankdop vertoonde een scheurtje. Ter plekke friemelde hij er een passend ander rubber in en ik mocht rijden.
Hij rijdt geweldig mag ik wel zeggen en in alle regenbuien ook nog eens waterdicht.

Nu nog  de wagenhoogte netjes afstellen en een paar cosmetische zaken en de wagen is klaar.

Binnenkort zal ik de foto's die de afgelopen tijd zijn gemaakt plaatsen.

CitroenAZU

Geweldig Marco, van harte!!!

Heel veel plezierige km's toegewenst en ik hoop em spoedig eens te zien!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

MarcoAZU

Ja top Marco, petje af! En zo zie je maar weer als je verhaal compleet en kloppend is bij de RDW, dan komt er een kenteken. Bijzonder dat het nummer op de originele plek staat, werd het er in geslagen, niet geprint?

marcopr

#172
Eindelijk is de auto klaar
Alle lak zit erop
Onderdelen gemonteerd
20210510_140532 by m blom, on Flickr

20210408_135657 by m blom, on Flickr

Dan naar de RDW voor her inslag VINnummer oftewel het chassisnummer
Transport met de triangel naar Zwijndrecht
Maak de afspraak op tijd, ik moet ruim 7 weken wachten

20210511_073459 by m blom, on Flickr

20210511_080342 by m blom, on Flickr

Vervolgens door naar de APK
omdat je met een chassisnummer en geldige papieren naar het APK adres mag rijden was de eerste rit van Zwijndrecht naar garage De Pee. Ik had de eend natuurlijk verzekerd

20210511_141032 by m blom, on Flickr

Met vlag en wimpel goedgekeurd.
Complimenten van de keurmeester Henk over de kwaliteit van de auto, CO goed, nauwelijks remverschil links en rechts.

De eerste ritten kunnen gemaakt worden, hij staat hier nog erg hoog voor.
Schermafbeelding 2021-08-07 om 15.00.27 by m blom, on Flickr

Op het Eendeëi in Rotterdam de hoogte afgesteld

20210605_141811 by m blom, on Flickr

20210731_125845 by m blom, on Flickr

Bloemen vervoerd
20210706_160430 by m blom, on Flickr

De eerste rit met vrienden

20210814_114943 by m blom, on Flickr


20210814_115010 by m blom, on Flickr


Zonder vrienden was dit project nooit gelukt.
Dank aan in willekeurige volgorde; José Oortwijn, Arnold Duijvestein, Erwin Wittenberg, Jan Brugman, Bram de Pee.
En leveranciers als  Jatech Krimpen, Burton, Der Fransoze, behoudt 2cv , en Garage de Pee.

Geert

#173
Prachtig resultaat.

't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

Schitterend mooi Marco!
Veel plezier ermee, neem je hem mee naar Leersum?
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

marcopr

ik kijk ernaar uit om hem mee te nemen naar het Besteleendenweekend.
nog wat kleine puntjes op de i zetten de komende weken, maar het is al  een heerlijke auto

marcopr

Bij het https://letteratelier.com/ heb ik op basis van voorbeelden de stickers laten namaken die op de auto zaten voor ik eraan begon.
De dealers stickers zijn nagemaakt op basis van een totaal versleten origineel dat ik uit de auto had gesneden.
Woerden zat op de auto maar kon niet worden behouden, op marktplaats vond ik een vergelijkbare sticker met een andere plaatsnaam.
Citroën 400 zit in het standaard sortiment van het Letteratelier.

Ik ben heel tevreden met de resultaten. Echt perfect.


20210912_151412 by m blom, on Flickr

Voor;

20210912_151920 by m blom, on Flickr

En na.
Het maakt de auto echt af.


20210912_161533 by m blom, on Flickr

20210912_161522 by m blom, on Flickr





Hans 250

Wat mij opvalt zijn die houten blokjes onder de deuruitzetters, zaten die er op? Typisch Belgische productie...
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

marcopr

De blokjes zaten erop, althans 1. De andere was weggerot en is nagemaakt.
Het is inderdaad een auto uit Vorst.
En wat een enthousiaste opmerking over de oude kentekenplaat. Ik vind hem ook mooi.

Hans 250

Kentekenplaten zijn echt specifiek voor 1976-1977 een lichtere tint blauw en iets dunnere letters. Heel leuk!
Kenteken is van 1977 maar toen waren de houten blokjes al vier/vijf jaar verdwenen. Koets is dus ouder en uit Voorst.
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Tags: