News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
34 Guests, 0 Users

36-71-SB

Started by CitroenAZU, October 06, 2009, 20:29:41 PM

Previous topic - Next topic

marcopr

Lagers van de dynamo zijn goed, gepoetst en nieuwe koolborstels erin.

IMG_20190225_160037 by m blom, on Flickr

Leuk stukje patina; korstmos op de uitlaat.

IMG_20190226_143601 by m blom, on Flickr

marcopr

Vervolgens de versnellingsbak op de workmate gezet. Deels ontmantelen. De oliekoek eraf poetsen.

IMG_20190226_143529 by m blom, on Flickr

IMG_20190301_095633 by m blom, on Flickr

Klaar voor transport naar het Eendeëi om daar in de ontvetter super schoon te poetsen.


IMG_20190301_111431 by m blom, on Flickr

Als hij ontvet is gaan de assen eraf om nieuwe oliekeerringen en pakkingen te krijgen.
Ook kan ik dan de remankerplaten ontroesten en in de lak zetten.

azurblade

Mooi werk. Prik op de benzinepomp alvast een slangetje op onderste aansluiting. Kun je nu mooi bij.

Burik

Dusty van de Wibra. De beste ontvetter die te koop is💪
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Geert

Quote from: azurblade on March 02, 2019, 08:49:36 AM
Mooi werk. Prik op de benzinepomp alvast een slangetje op onderste aansluiting. Kun je nu mooi bij.
Daar ben ik gaande weg ook achter gekomen.
't is een kwestie van geduld........

RCUPPER

Mooi werk Marco! Blijven ontvetten is mijn tip!

Een beetje professioneel ontvetter gaat 's avonds slapen met Dasty en staat er 's morgens mee op!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

marcopr

Zaterdag 09 maart naar het Eendeëi om het motorblok af te stellen en te laten draaien.

IMG_20190309_161655[1] by m blom, on Flickr

Behalve het blok heb ik de versnellingsbak meegenomen om de Oliekeeringen van de steekas te vervangen.
En nieuw bestelde onderdelen ingeladen.

IMG_20190309_161451[1] by m blom, on Flickr

Blok op de standaard gezet. Kleppen stellen.


53766687_933832736825062_6206436314921828352_n[1] by m blom, on Flickr

53711600_933832683491734_703632676648648704_n[1] by m blom, on Flickr

Buiten starten ivm de uitlaatrook. ( en het gebrek aan demping.

IMG_20190309_143724[1] by m blom, on Flickr

Hij loopt als een zonnetje. De oliedruk gemeten. Olievulpijp membraan is stuk, niet zo gek na 25 jaar stilstand. Direct een revisieset aangeschaft.


Ik ben niet de enige vandaag. Er wordt aan twee totaalrestauraties gewerkt, een Chassiswissel, een beurt en iemand vrvangt een luchtfilter.

53875477_933832583491744_7784933205332721664_n[1] by m blom, on Flickr

En af en toe natuurlijk een bak koffie in de barruimte.

53453733_933832630158406_5361283422192926720_n[1] by m blom, on Flickr

De versnellingsbak is ontvet en schoongemaakt aan de buitenkant. De steekassen zijn losgemaakt om de oliekeering te vervangen. De lagers waren nog prima. Nu kan ik ook de remankerplaten ontroesten en lakken.
Geen foto's gemaakt...

CitroenAZU

Mooi werk Marco, je gaat lekker door!!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Bertje Beige

 Idd goed bezig, je pakt het grondig aan, leuk.
Ook leuk om zo te volgen  :)

azurblade

Leuk om te volgen met weer een goed draaiende motor als resultaat :)
Fotocollage van de stappen geeft een leuk inkijkje. En bij die laatste had ik even....waar is die zin "Bedenk hier het onderschrift bij" ;)

RCUPPER

Goed bezig Marco! Ga zo door!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

marcopr

Vandaag verder met de versnellingsbak.
Bij het loshalen van de steekassen bleek eea muurvast te zitten. Normaal zit er alleen een papieren pakking tussen. Blijkbaar is de versnellingsbak eerder open geweest en heeft men de boel dichtgemaakt met locktite. Om ruimte maken en geen geweld bij het losmaken van het steekashuist, het bellhuis losgemaakt.

IMG_20190319_102916 by m blom, on Flickr

IMG_20190319_104910 by m blom, on Flickr

vlakken schoongemaakt en nieuwe vloeibare pakking aangebracht.

IMG_20190319_104857 by m blom, on Flickr

IMG_20190319_103555 by m blom, on Flickr

ook het pasvlak en de draadeinden van de steekassen schoongemaakt

IMG_20190319_102916 by m blom, on Flickr

Natuurlijk een nieuw druklager aangebracht. Priseas eerst geolied.

IMG_20190319_110507 by m blom, on Flickr

Daarna zijn de remanankerplaten aan de beurt. Door het lange stilstaan zijn de remcylinders gaan lekken waardoor de lak is aangetast. alle losse lak losschuren en opnieuw spuiten.

IMG_20190319_095124 by m blom, on Flickr

IMG_20190319_095111 by m blom, on Flickr

morgen verder

Geert

't is een kwestie van geduld........

marcopr

Losse lak van de remankerplaten verwijderd en de rest opgeschuurd.
In de primer en daarna in de zwarte lak gespoten.

IMG_20190320_151441 by m blom, on Flickr

Inmiddels zijn ze weer zwart.

IMG_20190320_171018 by m blom, on Flickr

De koets was al los maar nu is hij op schragen gezet. Het is puzzelen want mijn aanhanger moet er nog  onder. Dan heb ik genoeg werkruimte aan het chassis te werken.

IMG_20190320_162008 by m blom, on Flickr

en ik moet er nog omheen kunnen om bij de werkbank te komen.

IMG_20190320_171005 by m blom, on Flickr

Je kan zo goed zien dat de eend Gris Rosé was en dat hij aan de buitenkant is overgespoten met Jaune Service. Het schutboard zit dik in de ML.

marcopr

Vandaag de versnellingsbak afgemonteerd.
papierenpakking aangebracht. Contactvlakken ingesmeerd met motorolie.
Voordat je de remankerplaten aanbrengt, het beugeltje wat de handremkabel geleid vastzetten en de handremkabel doorvoeren.

ook moest ik de exenters weer gangbaarmaken. WD40 en langzaam heen en weer wrikken tot het weer draait.

IMG_20190321_150452 by m blom, on Flickr

IMG_20190321_151129 by m blom, on Flickr

IMG_20190321_165802 by m blom, on Flickr

Remschoenen waren nog goed. wel heb ik de remcilinders vervangen.

Tags: