News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
22 Guests, 0 Users

36-71-SB

Started by CitroenAZU, October 06, 2009, 20:29:41 PM

Previous topic - Next topic

marcopr

De veerpotten zijn ook  verroest, maar niet diep en zeker niet door.
Wel zitten de trekogen vastgeroest en de stalen afstandsbussen vast in de aluminium conussen.
Interessant vind k dat de veerpotten niet afgesteld hoeven te worden maar gewoon klemvast tegen de achterste steun aan gezet.

IMG-20190409-WA0002 by m blom, on Flickr

Op het EEndeëi in Rotterdam heb ik alles losgehaald. Met heet stoken, een bankschroef, een wringijzer en gepast geweld, kwamen de trekogen langzaam los. Een aluminium steun bleek gescheurd te zijn. Gelukkig lag in het magazijn er nog eentje.

stiekum kost het gewoon 40 minuten per oog.

IMG-20191109-WA0015 by m blom, on Flickr

IMG-20191109-WA0020 by m blom, on Flickr

na het stralen, er mag geen straalgrit in de potten komen.

IMG-20191118-WA0012 by m blom, on Flickr

RCUPPER

Leuke bijdrage! Goed bezig Marco. Kom op je kunt het!
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

marcopr

#92
In de afgelopen tijd is het chassis afgemonteerd.

20200302_112410 by m blom, on Flickr

Nieuwe schokbrekers

20200302_112438 by m blom, on Flickr

Nieuwe remblokken, remzuigers en remleidingen.

20200303_110507 by m blom, on Flickr

20200303_111705 by m blom, on Flickr

Nieuwe fusees

20200303_144639 by m blom, on Flickr

20200303_144646 by m blom, on Flickr

En nieuwe tweedehands wielen.



20200303_151112 by m blom, on Flickr

Tenslotte de hele handel op zijn kant.
Nu is er ruimte om de koets af te werken.

Heb ik zin in.

azurblade

Mooi werk. Op naar de koets.
Handige tool voor fuseepennen.  Staat ook nog op de lijst hier.

Geert

Ja, die tool voor de fuseepennen.
Is die van Burton ?
't is een kwestie van geduld........

marcopr

Inderdaad, vreselijk goed apparaat.
het is een complete set met alle stempels en zaken die je nodig hebt om de oude fusee en bussen eruit te persen en de nieuwe er netjes in.
Wel is het zo dat je van onder af moet werken.
Met het chassis op schragen is dan geen punt. Bij een auto die op zijn wielen staat is het lastiger.
De auto op een brug zetten kan. Maar die heeft niet iedereen.

Je kan de draagarm eraf halen natuurlijk.
Of je haalt het kantelmes en de schokbreker los van de draagarm en kantelt deze omhoog. Zet hem vast met een steun of blok hout en zo kan je ook werken.
Spatbord er af natuurlijk en wellicht afhankelijk de uitvoering de uitlaat loshalen.

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Dirk D

https://youtu.be/HPx9E_6yNpQ

Een filmpje over de werking van de king pin tool.

Goed bezig Marco!
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

marcopr

weer een paar maanden verder. Het huis is geverfd.
En er is weer doorgewerkt aan de besteller.
Aan de linkerkant ben ik begonnen aan de laadbak.
Schoongemaakt en ruim 10 stukken en stukjes ingelast.

20200404_111823 by m blom, on Flickr

Op het eerste gezicht was alleen het voorste deel matig, maar met wat prikken werd een en ander duidelijk.

20200404_111936 by m blom, on Flickr

met de hand los te trekken, 1 proplas zat nog vast. er is eerder aan de wagen gelast.

20200404_114945 by m blom, on Flickr

schoonmaken met een komborstel, dat werkte voor geen meter. heel zwaar werk en heel langzaam.
Verdroogde zwarte tectyl en laag grijze kit moet eraf. Eronder zat verborgen roest en gaatjes.

20200407_122701 by m blom, on Flickr

20200410_110014 by m blom, on Flickr

Op de balk in het reservewielvak heeft hij ooit een tik gehad.

20200511_164203 by m blom, on Flickr

hiermee is het lekker werken.
Wel beginnen de lagers wat te rammelen.

20200511_164324 by m blom, on Flickr

nieuwe rand bevestigd.
20200514_165300 by m blom, on Flickr

20200518_102914 by m blom, on Flickr

20200518_115251 by m blom, on Flickr

20200525_120504 by m blom, on Flickr

Hans 250

Goed werk weer, de eerste stukjes er al weer ingelast. Draagarmstops heb ik eventueel een mal voor, redelijk simpel zelf te maken. Maar ook gewoon in de handel te koop inmiddels.
En ja, oude tectyl verwijderen is een rotklus...
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Geert

Als je oude tectyl verwijderd, zet dan wel een maske op.
Niet zo een waar heel NL mee rondloopt momenteel, maar een goed stof maske.

Goed werk trouwens !
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

Mooi werk Marco! Precies de plekken die ik bij mijn oranje ook moet doen...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

marcopr

Inmiddels heb ik op basis van de restanten en foto's van een nieuwe een stootrubbersteun gefabriekt. Het rubber gekocht bij stichting 2cv vrienden, zij hebben een mooi rubber met schroefdraad in de collectie.

Ik gebruik een gelaatsmasker met verwisselbare filters bij het borstelen van tectyl, roest en kit.
Eea is enorm veel werk. zeker als je oud plaatwerk wil bewaren en conserveren.
Als ik alle aangetaste plaatwerk vervang door nieuw blijft er weinig van de oude eend behouden. En verdwijnt ook alle historie en charme.


20200528_102310 by m blom, on Flickr


Geert

Het is smerig spul, die tectyl.
Zal nu wel niet meer gebruikt mogen worden.
Ik heb het ook zo gedaan, maar het was af en toe echt afzien.
Succes !
't is een kwestie van geduld........

Burik

Veel gedaan👍 Clean and stripe borstels van 3M werken ook perfect
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Tags: