News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
23 Guests, 0 Users

36-71-SB

Started by CitroenAZU, October 06, 2009, 20:29:41 PM

Previous topic - Next topic

marcopr



de wagen nog bedekt met algen.

marcopr

#31
een paar details.










marcopr

#32


Belgisch glas





Geen typeplaatje



Nog wat verblufte eigenaar  ;D


















CitroenAZU

Geweldig gaaf zeg!!!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Geert

Met een beetje werk is ie zo weer op de weg
't is een kwestie van geduld........

Dirk D

Mooi dat het plaatsen van de foto's gelukt is. Kunnen we de restauratie volgen.  :)
Best wel een klus.....
Succes ermee!
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

azurblade

Leuke machine. Na de poetsbeurt ziet hij er al stukken beter uit :) Zit wel wat werk aan maar leuke uitdaging.

Dirk D

Fa Blonk en Blom, voor het betere restauratiewerk!
:) ;)
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

marcopr

Vandaag begonnen met demonteren
IMG_20181231_121800 by m blom, on Flickr
Direct een mazzeltje, een smetteloos voorruitframe. Het laatste wat je zou verwachten.
IMG_20181231_121741 by m blom, on Flickr
Dit lag meer in de lijn van de verwachting
IMG_20181231_121814 by m blom, on Flickr
Achterdeurtjes
IMG_20181231_123527 by m blom, on Flickr
Nu nog opzoek naar een WOERDEN-sticker. deze zit op een losgerot stuk plaatwerk.
IMG_20181231_123533 by m blom, on Flickr
En een nieuwe plastic kap. Zitten enkele scheuren in. Met dit motiefje.
IMG_20181231_123540 by m blom, on Flickr
IMG_20181231_123545 by m blom, on Flickr

CitroenAZU

Voorruitframe is mooi idd!!

Sticker kun je zo na laten maken bij ' Letteratelier.

Die hebben voor mij ook een sticker nagemaakt en doen dat prima!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

marcopr

Dat is een goede tip. Er zit ook nog een dealer sticker op. Dan vraag ik die ook aan ze.

Burik

Quote from: marcopr on January 01, 2019, 14:23:39 PM
Dat is een goede tip. Er zit ook nog een dealer sticker op. Dan vraag ik die ook aan ze.

Jij begrijpt het!👍
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

marcopr

Dank je.
Ik streef ernaar om de auto in goede staat te krijgen met behoud van het 'gevoel' wat er in zit te behouden. Anders kan ik bij wijze van spreken iedere willekeurige AK geel spuiten en een tekst erop zetten.
Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken.

marcopr

Het blok is uit de auto. Lekker licht, makkelijk tillen voor 1 persoon.
IMG_20190103_164835 by m blom, on Flickr

In een kratje mee naar het Eendeëi in Rotterdam. Ik heb nog nooit een blok gespltst. Een beetje begeleiding kan geen kwaad dacht ik
IMG_20190103_164817 by m blom, on Flickr
Is erg makkelijk dus, Alle (!) bouten los en dan met een houten hamer een paar tikken en hij gaat los.

In uitstekende staat. Het had niet uit elkaar gehoeven. Maar dat is met de kennis achteraf. Wel alle zuigerveren, rubbers en pakkingen vervangen natuurlijk en omdat hij toch uit elkaar is de krukaslagers.

IMG_20190105_144948 by m blom, on Flickr

de koppen  nog schoonmaken en dan kan hij weer in elkaar.

Geert

We gingen vroeger nog wel eens met de fiets naar de plaatselijke Citroen dealer, met een kratje achter op de bagagedrager met het motorblok erin.
Dan vroegen we de chefmonteur het hemd van het lijf, en om advies, kochten de benodigde onderdelen en gingen met  de fiets weer naar huis. Ik met het motorblok en mijn broer met de gekochte onderdelen in een kratje .
Kunst was om de eigenaar/directeur niet tegen het lijf te lopen, want die was niet zo behulpzaam.
Ik weet niet of de naam van Gorp in Venlo iemand iets zegt. Ze hadden volgens mij ook een garagebedrijf in Eindhoven.
't is een kwestie van geduld........

Tags: