News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
34 Guests, 0 Users

36-71-SB

Started by CitroenAZU, October 06, 2009, 20:29:41 PM

Previous topic - Next topic

marcopr

Ik ga die 3M borstels proberen. Er is nog heel wat kit en tectyl te gaan.

marcopr

Het stootrubber  om de draagarm op te vangen was verdwenen.
evenals de bevestiging daarvan.
20200526_100840 by m blom, on Flickr

20200526_105932 by m blom, on Flickr

Rubber kunnen vinden bij St tot behoud van de 2cv. Ik had er eentje met schroefdraad nodig

20200526_200712 by m blom, on Flickr

Met knip en plakwerk lijkt hij best veel op een originele. En het s zeker stevig.
Als ik er nog een paar maak wordt het veel strakker.

20200528_101938 by m blom, on Flickr

marcopr

De beide voorstoelen zijn ook hersteld.
Mijn moeder heeft de bekleding gewassen. Gaten hersteld en waar het ontbrak weer aangebracht.
De rubbers  zijn vervangen door nieuwe.
Het frame is licht opgeschuurd en in de RX5 gezet.
Mooi patina hebben ze en weer in prima staat.

Voor;
20200527_114144 (2) by m blom, on Flickr

Na;
20200601_150920 (2) by m blom, on Flickr

Op het eerste gezicht weinig verschil maar het is hemelsbreed.

marcopr

Na de zijkant is de achterkant aan de beurt.
Zoals de rest van de auto, heel erg rot.
ps de zijbalk en zijspatbord kunnen pas vastgelast worden als de achterkant erin zit.

20200528_102327 by m blom, on Flickr

De linkerkant is totaalrot, alle aanhechtingen zijn verdwenen.
Het paneel bewaar ik. Als de auto klaar is wil ik de stikker  die erop zit gebruiken om een duplicaat te laten maken. Het is belangrijk dat dergelijke details terugkomen op de auto.

20200528_105405 by m blom, on Flickr

Eerst een nieuw lip eraan lassen. Ik heb geprobeerd om zoiets kops op het oude staal te lassen. Ook met een blok koper erachter, maar dat  is iets wat nog boven mijn kunnen gaat. Het oude staal is niet overal even dik tgv roest. Dus een mooie overlap zodat het weer sterk is

20200528_114658 by m blom, on Flickr

20200528_114707 by m blom, on Flickr

20200528_121218 by m blom, on Flickr

bovenaan onder een laag plamuur een gekke schade.
Niet heel erg dus die las ik dicht.

20200601_164123 by m blom, on Flickr


Ik had een plaatdeel gekocht om de heel kant te vervangen, nu doe ik alleen het onderste deel.
Achteraf slecht idee.
TOPTIP vervang bij zoveel roest gewoon de hele kant. minder werk en beter resultaat.

20200602_160311 by m blom, on Flickr

20200602_163635 by m blom, on Flickr

20200602_163707 by m blom, on Flickr

Ook het verdwenen kopse eind van de achterbalk gerecrëerd.

20200610_121351 by m blom, on Flickr

Een paar basisfouten gemaakt. Niet genoeg materiaal weggehaald tot op echt gezond staal en geen goed verzet gemaakt in het nieuwe deel.




marcopr

Nog een tip; bij het vervangen van het plaatwerk aan de achterkant, begin met het middenstuk, dit zit achter links en rechts. Al doende kom je overal achter.

20200611_095147 by m blom, on Flickr

Tot mijn verbazing was de achterste balk niet rot, op de kopse kanten na dan. Omdat het een behoorlijk prijzig onderdeel is heb ik alleen de achterkant gekocht. De rest is makkelijk na te maken.


20200611_095147 by m blom, on Flickr

Ik wilde de beugel niet losslijpen, Die krijg ik er niet onzichtbaar terug gelast.
Dus ruimte gemaakt om de plaat op zijn plek te schuiven.

20200611_102406 by m blom, on Flickr

20200611_120549 by m blom, on Flickr

marcopr

Schutbord zit onder een laagje ML. Dit heb ik weggepoetst met wasbenzine.

20200622_111615 by m blom, on Flickr

Wat opmerkelijk was en mij na het poetsten pas opviel is dat het schutboard AC084 Ivoir Borely is, terwijl de basiskleur van rest van de eend Gris Rosé is.

20200622_210112 by m blom, on Flickr

marcopr

Tijd om de voetenbak te vervangen.
Al klussend kom je diverse plekken tegen waar de auto een aanrijding heeft gehad. Zo ook linksvoor op de koets. Eea is recht geklopt en glad geplamuurd.

20200624_104443 by m blom, on Flickr

20200624_104535 by m blom, on Flickr

Nieuw materiaal.
Naast de restanten van de oude voetenbak.

20200624_122837 by m blom, on Flickr

Weer een TIP. Ik heb de voetenbak aan de buitenkant gezet, volgende keer zet ik heb van binnenuit vast. Dat kijkt mooier in de cabine.

20200627_103305 by m blom, on Flickr

De voetenbak pastte op 1 cm na tussen de dorpels. Komt dit door de aanrijding of doordat de bak iets te breed is. Maakt in de praktijk niet uit.
Ik heb een krik en een bak ertussen gezet om ruimte te maken.
Nu is de passing perfect.

20200627_151632 by m blom, on Flickr

Met parkers het materiaal tegen elkaar gezet.

20200627_151816 by m blom, on Flickr

20200629_170847 by m blom, on Flickr

marcopr

Linkerkant het spatbord en de zijbalk vastgelast.

20200703_124237 by m blom, on Flickr

Om de rechterzijde te kunnen aanpakken moet de Carrosserie worden opgeschoven.

20200706_115928 by m blom, on Flickr

marcopr

De rechterkant is aan de beurt.

Ook rechtsachter zit schade.
20200603_115001 by m blom, on Flickr

Dikke plakken plamuur.

20200603_120407 by m blom, on Flickr

Ook erachter is veel kapot.

20200710_110736 by m blom, on Flickr

20200710_110756 by m blom, on Flickr

20200710_113523 by m blom, on Flickr

20200717_112533 by m blom, on Flickr

Het stootrubber eb de steun zijn volledig verdwenen. Inclusief een deel van het binnenspadbord.
20200717_120035 by m blom, on Flickr

20200717_121202 by m blom, on Flickr

20200720_100530 by m blom, on Flickr

Bouwpakket voor een steun en stootrubber.
20200721_123302 by m blom, on Flickr

marcopr

Het schot tussen de benzinetank en het achterwiel was ook losgerot.

20200827_115740 by m blom, on Flickr

20200827_115752 by m blom, on Flickr

20200827_121147 by m blom, on Flickr

Plaatje van op het kopeind van de balk waarop de benzinetank staat is weggerot. De balk is daarentegen gewoon hard.

20200904_123156 by m blom, on Flickr

20200904_124703 by m blom, on Flickr

20200907_132608 by m blom, on Flickr

20200907_134653 by m blom, on Flickr

Met een krik de bollen eruit drukken zodat het paneel aan de andere kant vast gezet kan worden.
20200908_110727 by m blom, on Flickr

20200908_110836 by m blom, on Flickr



marcopr

De carrosserie op de zijkant om het asfalt harde tectyl, grijze kit en roest  eraf te halen.

20200909_152706 by m blom, on Flickr

De brander wordt gebruikt op de zaak wat zachter te krijgen zodat het afgestoken kan worden.


20200912_110809 by m blom, on Flickr

Geert

Mooi werk !!
Zo doe je dat !
't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

Mooi werk! Al die rotte plekken komen me bekend voor...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Burik

Quote from: marcopr on September 13, 2020, 15:48:08 PM
Schutbord zit onder een laagje ML. Dit heb ik weggepoetst met wasbenzine.

20200622_111615 by m blom, on Flickr

Wat opmerkelijk was en mij na het poetsten pas opviel is dat het schutboard AC084 Ivoir Borely is, terwijl de basiskleur van rest van de eend Gris Rosé is.

Ja klopt, was bij mijn eend ook, en nog op 1 of 2 panelen

20200622_210112 by m blom, on Flickr
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Burik

Volgens mij waren de zijpanelen waar ik de houten binnenbetimmering op heb zitten ook een andere kleur🤔
Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Tags: