News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
116 Guests, 0 Users

Chassis Ak400

Started by abr2cv, October 12, 2009, 14:14:51 PM

Previous topic - Next topic

abr2cv

Het chassis van mijn AK400 is redelijk goed, maar er zijn een paar plekken roest (zie foto).
Is het verstandig om de hele bodemplaat eronder uit te halen en dan een nieuwe erin te lassen of is handiger om alleen klein stukjes te vervangen?

CitroenAZU

Maakt op zich niet zo heel veel uit denk ik. Maar de hele onderplaat vervangen is wel het netste. Bijkomend voordeel is dat je dan ook goed kan zien hoe de roestkevertjes zich tov het kruis in de bak hebben gedragen...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Heb geen flauw idee hoe de APK-regels op dit moment zijn. Vroegah mocht je niet lassen tussen voor en achteras.
Maar nu zie ik regelmatig APK-goedgekeurde auto's met lappen in het chassis.
Ik zou zelf aanraden een vierkant stuk te vervangen even lang als breed (zo ongeveer dan). Want het voorste stuk van de onderplaat is toch meestal aardig aangetast en de onderkanten van de langsbalken ook. Die kan je maar beter gelijk aanpakken, dan kan je eend weer een tijdje mee.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: