News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
32 Guests, 0 Users

JA-65-97

Started by CitroenAZU, August 27, 2009, 14:10:05 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Type; AKL, Weekend
Bouwjaar; 1964
Kleur; grijs
Bijzonderheden; Zeer zeldzame Weekend, 4 zits uitvoering. Belgische productie (Vorst) origineel Nederlandse auto. Momenteel in restauratie.


AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

engbokho

Vandaag bij de nieuwe eigenaar de gereviseerde motor mogen aanschouwen, als de rest ook zo mooi wordt.. :o :)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Wat ik tot nog toe heb gezien van de restauratie van de koets; dat zag er patent uit... laat Hans maar schuiven.....eh....lassen.

Lijkt me te gek deze door mij lang bewaarde zeldzaamheid in rijdende staat te zien !!! Kan ik vast een ritje boeken op de achterbank ? Dan vraag ik Martijn mee.... en Hans natuurlijk, mag Roderick rijden ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

Ga ik mee in de kofferbak haha
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Hans 250

Nog even wachten beste mensen! :D
Binnenkort komt het laatste plaatwerk binnen (cabinedak en binnenschermen) en dan kan ze helemaal afgelast worden. Het grootste deel ga ik in ieder geval met een puntlasmachine doen. Met de puntlasjes op dezelfde plek als het was. Maar ja, bijna elk paneel aan de koets is slecht en aangezien ik alles per deel probeer te herstellen (om het netjes in verband te houden) gaat het niet snel. Cabine is al klaar op de dakplaat na dan.   
We willen vooral netjes en precies werken en zoals u allen weet, goed bereid kost even tijd...
Maar straks met de puntlasmachine kan ik hopelijk in een week alle panelen klaar hebben.

Ik zal binnenkort even wat foto's meesturen van de berg roest die ik er inmiddels uitgezaagd heb. :D

Groet,

Hans
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

Hans 250

Gisteren nog flink wat onderdelen aangeschaft bij het magazijn van de EEEC voor de AKL.
Helaas niet het complete cabinedak aan kunnen schaffen, er zouden er meerdere liggen, maar helaas.
Zo ook de zijbalkjes niet kunnen bemachtigen, schijnen toch nogal zeldzaam te zijn new old stock.
Iemand van jullie misschien die nog spullen heeft of weet?
Heb ook nog even een advertentie hier op de markt gezet.

Groet,

Hans
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

björn

volgens mij is deze tekoop en kun je hem er zelf zonder gaatje afhalen voor 30 euries is niet gek
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/144749354.htm?ca=17_s

mctommi

Ben benieuwd wat ze met de rest hebben gedaan ? Een verlengde besteleend gebouwd ?? Lijkt me wel geinig een limo-AK of limo-AZU, haha, weer eens wat anders ;-)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

björn


mctommi

Hoe zou het met mijn voormalige AKL zijn.......Hans Bakker heeft er veel werk aan gehad.....kan niet wachten die AKL rijdend te zien ! Ik had er geen tijd meer voor.......
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

siemenazu

 ??? ??? :'(  tom jonge hoe kon je dit nou verkopen!!!!


gelukkig heeft hij wel weer een goede eigenaar gevonden!!
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

mctommi

Quote from: siemenazu on May 12, 2011, 23:28:46 PM
??? ??? :'(  tom jonge hoe kon je dit nou verkopen!!!!


gelukkig heeft hij wel weer een goede eigenaar gevonden!!

Sinds 2002 is de gezondheid achteruit gegaan, rugproblemen, misschien teveel motorblokken gesjouwd in mijn jonge jaren.......
En bovendien zitten er maar 24 uren in een dag, 7 dagen in een week.......
Deze unieke auto is goed terecht gekomen en gaat over een poosje weer rijden, als ik hem had gehouden was dat de komende vele jaren niet gebeurd.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Still under construction...

JA-65-97 by azu250, on Flickr
JA-65-97 by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Bertje Beige

Word de auto weer fabrieksorigineel of blijven de extra toegevoegde ramen?

RCUPPER

Ik weet dat MCTOMMI ontzettend uitkeek naar het eindresultaat van deze wagen.. pas dus maar op, MCTOMMI is watching you! :D
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Tags: