News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
148 Guests, 1 User

42-VS-DP / BE-66-50

Started by Burtoni, December 22, 2009, 14:00:53 PM

Previous topic - Next topic

Burtoni

Type; 250, AZU
bouwjaar; 1976, Datum eerste toelating   20-09-2000
kleur; beige vanneau AC083; thans geheel zwart!
Bijzonderheden; is nu geheel gedemonteerd en wordt binnenkort - grijs - gespoten.
Kenteken is nu BE-66-50

CitroenAZU

Mooi, weer eendje in de lijst erbij!  Leuke auto.
Zijn de zijramen er later ingezet of zijn ze origineel?
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Burtoni

#2
Quote from: CitroenAZU on December 23, 2009, 00:37:34 AM
Mooi, weer eendje in de lijst erbij!  Leuke auto.
Zijn de zijramen er later ingezet of zijn ze origineel?
Voor zover mij bekend zijn ze origineel. Vraagje: waar kan ik informatie vinden over de verschillende kleuren grijs die oorspronkelijk in 1976 werden gebruikt? Ik wil proberen om het karretje een zo origineel mogelijk aanzien te geven ( zonder een "purist" te willen zijn....)
Bijgaand nog een plaatje van de huidige stand van zaken.

CitroenAZU

In 1976 werd geen grijs gebruikt voor de besteleend.
Alleen rood, blauw, beige en geel. De meeste zijn beige. (AC083 Beige Vanneau)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Leuk een echt giertje, ehhhh, viertje ;-)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Timo

Hey Rob,

dat bespaart mij weer een ritje naar de polder om je karretje te zien.
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

mctommi

Zie je wel dat Beatrix gelijk had; mensen communiceren alleen maar via internet, ze gaan nooit meer bij elkaar op visite !!! Die Bea is zo gek nog niet, die staat echt midden tussen het volk (met 25 beveiligers eromheen en een zwikke sluipschutters en "stillen" in de ongeving).  ;D ;D ;D ;D
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Burtoni

Quote from: Timo on December 28, 2009, 10:26:59 AM
Hey Rob,

dat bespaart mij weer een ritje naar de polder om je karretje te zien.
Goede Timo,
Laat je niet weerhouden! Je weet: de koffie is alijd bruin en een biskwietje kan er -nog - wel af.

Burtoni

Quote from: Burtoni on December 22, 2009, 14:00:53 PM
Type; 250, AZU
bouwjaar; 1976, Datum eerste toelating   20-09-2000
kleur; beige vanneau AC083; thans geheel zwart!
Bijzonderheden; is nu geheel gedemonteerd en wordt binnenkort - grijs - gespoten.
Hierbij een link naar de fotoreportage over de voortgang...
http://www.mijnalbum.nl/Album=UDQ3AS6L

Timo

Joh, jij bent rap bezig. Zeker geen flikker te doen thuis.
Je weet, als je weer niks te doen hebt....... :D
Timo                     
                           i====¬_
. __ ø.___o           │       |ø\_
(O_\D/___O)         i--O-----O\°

CitroenAZU

Zozo, daar is een hoop gebeurd!  Mooi werk.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

jornmetten

Dat heb je snel gedaan.
Goed plan om hem grijs te maken.
Is het opeens weer een mooie auto!
alhoewel opeens? respect vor je schuur en spuitwerk..

Burtoni

#12
Het project heeft even stil gelegen (vorstverlet), maar nu weer verder met het aan elkaar knopen van van een heleboel touwtjes ( de bedrading dus), waarvan de kleuren voor geen fluit kloppen  >:(
Ik heb diverse bedradingschema's bekeken, waarvan er ééntje een beetje op rooit. Gewapend met een zak zekeringen ga ik de strijd maar aan :-\
Onlangs nog een zgn. historisch kenteken aangevraagd: binnen drie(3!) had ik de papieren in huis. Het nieuwe kenteken wordt : BE-66-50 ::)
Zodra ik verse foto's heb zal ik deze weer toevoegen aan de reportage.  http://www.mijnalbum.nl/Album=UDQ3AS6L

CitroenAZU

Leuk dat je nu een klassiek kenteken hebt!

Echter, eigenlijk zou dat niet mogen.
Je kunt een klassiek BE kenteken krijgen tot bouwjaar 1973...
Daarna krijg je normaal gesproken een moderne grijze plaat. 

Kennelijk waren ze daar niet wakker en heb jij gelukj gehad!  Beter toch?


AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Burtoni

#14
Na zo'n dikke 140 uur knutselen kan ik nu melden dat m'n 250-je weer in -bijna - oude luister is hersteld.
Nu nog bekleding tegen het schutbord en op de twee stoeltjes ( moeilijk aan te komen.....)
Verder nog twee drie-punts gordels zien te vinden en dan...... hup naar de APK en sturen met het apparaat!! De laatste foto's heb ik inmiddels toegevoegd aan de collectie. http://www.mijnalbum.nl/Album=UDQ3AS6L
Ik vergeet nog bijna te melden dat ik het originele motortje na een flinke stoeipartij weer aan de gang heb gekregen. Hij loopt nog niet lekker "rond" maar dat komt vanzelf wel, denk ik. Zo niet, dan ga ik hem uit elkaar peuteren en in het ergste geval - wat ik wel jammer zou vinden - vervangen door een ander torretje ( dat wordt dan wel een 602-tje, want daar heb ik er twee van liggen)

Tags: