News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
26 Guests, 0 Users

Citroën AZU EDF

Started by Francois, January 20, 2010, 22:22:40 PM

Previous topic - Next topic

Francois

Hoi,

Ik ga binnenkort een jaren '60 AZU kopen. Het is een oude EDF (Électricité de France) AZU uit Frankrijk. Hij staat in Nederland, maar nog op Frans kenteken. Er moet nog van alles aan gebeuren, maar het is mijn doel om hem voor de zomer op de weg te hebben. De EDF bumpers zitten er nog op, maar verder geen logo's meer en hij is overgeschilderd. Ik wil hem weer als EDF uitvoering maken. Heeft iemand misschien informatie (foto's) over EDF eenden? Het is erg lastig om er wat over te vinden. Ik ben vooral benieuwd naar de juiste kleur en logo, hij is van rond 1965. Hier een paar foto's:







Zodra ik hem heb opgehaald zal ik betere foto's plaatsen.

Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

CitroenAZU

Leuk zeg dat je em weer in EDF stijl wil gaan maken, top!  Zal binnekort eens zoeken naar afbeeldingen.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

bosuit

Mooi project!

Volgens mij is de kleur AC 615 gebruikt tussen 1965 en 1978.
AK400 "ALFRED"

Francois

Hier zijn foto's die ik vond van een EDF AZU





En hier nog een HY maar die kleur is anders



Mijn azu heeft van binnen ook een paar andere kleuren, zit daar wel de goede bij?




Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

björn

trek de bekleding in het handschoene vakje ff weg en je ziet de juiste kleur
heb je niet een rond alu plaatje op het schutbord met ac... ofzo???

mctommi

Quote from: björn on January 21, 2010, 20:07:44 PM
trek de bekleding in het handschoene vakje ff weg en je ziet de juiste kleur
heb je niet een rond alu plaatje op het schutbord met ac... ofzo???

Of schroef het dashbordpaneeltje eraf, daaronder vind je zeker de originele -niet verbleekte- kleur.
Ik kan helaas het kleurnummer niet vinden in de lijst die ik heb. Posteenden zijn AC311 met AC611(blauwe accenten) dàt weet ik uit mijn hoofd, maar EDF/GDF.....geen idee.
Ik kan me een EDF/GDFAZU op de sloop herrineren met een tachograaf erin. Heb "spijt" dat ik die er niet uit heb gehaald. Was erg apart !
Zal zoeken naar plaatjes van EDF/GDF AZU's maar ik heb er zeer weinig als ik me de laatste 25 jaar goed herinner........ :-(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Francois

Er zit geen kleurnummerplaatje meer op geloof ik, maar ik denk inderdaad dat originele kleur nog wel is terug te vinden ergens.

Ik zit met een dilema: Er zitten geen motor en bak meer in. Zal ik er weer een 18pk blok erin zetten of ombouwen naar modern blok en techniek?
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

björn

licht aan hoe veel en hoe ver je wilt rijden
voor dagelijks gebruik zeg ik modern

mctommi

Quote from: Francois on January 22, 2010, 01:44:14 AM
Er zit geen kleurnummerplaatje meer op geloof ik, maar ik denk inderdaad dat originele kleur nog wel is terug te vinden ergens.

Ik zit met een dilema: Er zitten geen motor en bak meer in. Zal ik er weer een 18pk blok erin zetten of ombouwen naar modern blok en techniek?

Beetje gemiste kans als je in een besteleend van dik 40 jaar oud moderne techniek gaat inbouwen (hangende pedalen ???)
Heb zelf een 250 van 1977 met een Dyane6 motor en schijfremmen. Maar dat heb ik er 20 jaar geleden in gezet. Anno 2010 zou ik dat niet meer doen.
Binnenkort gaat er weer 435CC in, want ik heb inmiddels geen "viertje" meer.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

Gewoon een 18 of 21 pktje er in schroeven (als het tenminste een tweede of derde auto is).Wel zo makkelijk en rijd en klinkt erg fijn. Rij nu sinds een paar maanden weer zeer regelmatig met 18 pk en gaat erg goed zo lang ik niet wil inhalen of de afsluitdijk over moet. ;D
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Francois

Een 18pk'tje is natuurlijk wel het leukst, maar ik wil er wel dagelijks mee rijden en ook regelmatig langere afstanden (over de snelweg). Ik kan de complete 6-techniek van een latere azu overnemen dus misschien doe ik dat..
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

bosuit

Kijk even bij de 66-VT-34 voor de constructie van de imperiaal.
AK400 "ALFRED"

Francois

Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

bosuit

Francois, ik ben nog even verder gaan zoeken.
Het is een erg leuk project, zeker in Nederland.
Er blijkt in Frankrijk een club te zijn:
Retro automobile club des electriciens et Gaziers de France.
http://www.picsearch.com/info.cgi?q=Citroën%202cv%20edf&id=swVhMSbjpz8e-M2X_O_WQzQrK7EUGQeBEdrKvB-BUMA
Ik weet niet hoe jouw Frans is maar wellicht dat hier veel info te krijgen is.
succes!
AK400 "ALFRED"

mctommi

#14
Dat is leuk ! Is er ook een club voor ex-postauto's ???

P.S. de link werkt niet :( Deze misschien beter; http://pagesperso-orange.fr/rac.egf/ Maar volgens mij is het een klassieke autoclub van electriciëns en gasfitters en gaat het niet om EDF/GDF klassiekers, aan de foto's te oordelen.....
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: