News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
21 Guests, 0 Users

Ribbels

Started by Geert, August 01, 2010, 13:22:10 PM

Previous topic - Next topic

Geert

Wat ik mij nou al een hele tijd afvraag is:Waarom Citroen heeft besloten ribbels aan de brengen in de plaat van de "besteleenden"en de HY ?
Zou dat nou zoveel goedkoper zijn geweest dan dikker plaatmateriaal aan te brengen?
Ik neem tenminste aan dat die er puur voor de versteviging zitten. Of heeft het met het gewicht te maken? ??? ??? ???
't is een kwestie van geduld........

engbokho

Alles met gewicht.
Met de oorspronkelijke 375cc/9 pk kwam je anders echt nergens....
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Geert

Ja, klinkt logisch 9PK is niet veel ................
't is een kwestie van geduld........

björn

de ribbels maakt het dunne plaatwerk sterk.
als het glad was geweest had je met de punt van je zakdoek een deuk er in geduwd :D

gerard560

maar het zou wel mooi zijn als er nog aan nieuw ribbel plaat is te komen
maar dat valt zeker niet mee! helaas

gr gerard

engbokho

Dak van een sloop acadyane/ak/hy nemen...
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

CitroenAZU

De ribbels van een HY zijn groter, dus dat gaat niet. ;-)

Acadianes zijn wel prima als donor te gebruiken.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

AZL57

ribbels ook om geluid tegen te gaan. Hoewel dat niet erg veel hielp  :P

Tags: