News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
133 Guests, 0 Users

69-YB-72

Started by CitroenAZU, October 31, 2010, 08:47:24 AM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Type; 250
Bouwjaar; 1976
kleur; beige vanneau
bijzonderheden; model tolée. Originele auto met slechts 14000km, alleen opnieuw gespoten.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Wat een geweldig mooi exemplaar!

Klaar voor aflevering zo te zien :)

björn


siemenazu

ik heb ook al een pot verf klaarstaan in die kleur :D
mooi mooi
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

CitroenAZU

#5
Leuk, van de eigenaar...;

69-YB-72 by Besteleendregister, on Flickr

bijgesloten een paar fotootjes van mijn AZU uit 1976
kleur Beige Vanneau
import uit Frankrijk
eerste eigenaar: College d'Enseignement Secondaire Nationalise Mixte , Avenue Laennec te Plouha
bereden door de concierge van de school, heer Serge Guillochet, woonachtig "Les Daucieres" te 50320 Folligny
kenteken in Frankrijk AP-954-KC
af fabriek 29-12-1975
afgeleverd bij School/ College op 7-1-1976
op kenteken 17-2-1976
chassisnummer 00 AP 2843

de auto is op 10-4-2010 om 15.30 uur door de concierge  Serge Guillochet verkocht .
aan Eric Antoni, Le Jardin de Beausoleil te 72430 Avoise ( tweede eigenaar)
kilometerstand was toen 14600

op 24-11-2010 is het kenteken 69-YB-72 in Nederland afgegeven op naam van ondergetekende
kilometerstand bijna 18000
aangeschaft bij Sander Aalderink ( na restauratie)

alle originele documenten , instructieboekje AZU 250 en complete rittenboekje van de School ( dagelijks bijgehouden tot 7-11-1991) aanwezig.

het is de bedoeling dat de auto over een aantal jaren naar Australie zal verhuizen.
op termijn wordt mijn kleinzoon YsBrand daar de volgende eigenaar.
het kenteken met de letters YB is toepasselijk !
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Leuk al die informatie !

Een besteleend in Australië, daar zal je wel bekijks mee hebben ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Burik

Besteleend AK350 1968 in ons bezit sinds 1969 - Opel Commodore GS Coupe 1969 nieuw gekocht door mijn vader - Nekaf Jeep 1960 in ons bezit sinds 1974 - Chevrolet Caprice Classic landau coupe 1978 in ons bezit sinds 1979 - VW kever 1958 - VW Polo Steilheck 1984 - Subaru Mini Jumbo 1990 - Solex 1964

Geert

Quote from: mctommi on August 29, 2014, 09:20:04 AM
Leuk al die informatie !

Een besteleend in Australië, daar zal je wel bekijks mee hebben ;)
Ene  Peter Fosselius heeft er een paar naar Australié verscheept, volgens mij verhuurt hij die en rijdt hij er zelf "Raid Australië"  mee. Hij woont zelf in Bretagne, Frankrijk, maar heeft jaren Down Under gewoond.
http://www.2cviking.eu/catalog/index.php?language=fr
Ik heb er zelf een paar keer kontakt mee gehad, aardige man .


't is een kwestie van geduld........

mctommi

Besteleendrijders zijn toch altijd aardige mensen ??? :P
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967



RCUPPER

Wat verschrikkelijk veel geld. Nergens op gebaseerd.
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

MarcoAZU

Quote from: RCUPPER on July 16, 2017, 16:51:07 PM
Wat verschrikkelijk veel geld. Nergens op gebaseerd.

Niet mee eens! Het is een uitzonderlijk mooie 250, afschuwelijk origineel! Vind hem maar, zo mooi!

Als de prijs van een opknapper of afknapper rond de 6000 euro ligt, dan beginnen dit soort vraagprijzen om de hoek te komen.

Of het betaald wordt dat blijft de vraag natuurlijk!

Er staat in het Brabantse land een vergelijkbare te koop, het verschil kan je onmiddellijk zien!

Het zijn beide geweldige bestellertjes maar wel met een kwaliteit prijs verschil.

Het zal denk ik geen goede investering zijn. Volgens mij is 25000 euro wel de hoofdprijs  :)

Maar wie weet!

Tags: