News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
279 Guests, 0 Users

BE-68-96

Started by CitroenAZU, November 30, 2010, 22:59:03 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Type; AZU
bouwjaar; 1960, Datum eerste toelating    09-03-1960
kleur;
bijzonderheden;

BE-68-96 by Besteleendregister, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Schuurvondst in NL, kriebel de kriebel hier.

mctommi

Quote from: azurblade on November 12, 2012, 15:32:18 PM
Schuurvondst in NL, kriebel de kriebel hier.


Schrijf net iets dergelijks onder het topic, te koop op LBC/MP, hehehehe......... misschien kan je de AMI8 koets en co inruilen ?
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Als dat zou kunnen ga ik direct die kant op en nog even bakkie doen bij Siemen!


mctommi

Quote from: azurblade on November 12, 2012, 16:34:34 PM
Als dat zou kunnen ga ik direct die kant op en nog even bakkie doen bij Siemen!



Ach, waag er eens een emailtje aan ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Helaas Tom geen ruil mogelijk maar ondanks dat blijft hij naar alle waarschijnlijkheid in Friesland.

Wordt vervolgt.

mctommi

Hmmmmmmmm...... zit er geen paspoort bij om over de Frieske grens te komen ?
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Dat wel maar hij heeft een Friese eigenaar gevonden :)

De azu gaat binnenkort op stal waar ze flink onderhanden wordt genomen zodat ze weer rijvaardig wordt.

mctommi

En dat horen wij graag............
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

Ik ga het volgen! :)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

CitroenAZU

Quote from: azurblade on November 19, 2012, 15:37:06 PM
Dat wel maar hij heeft een Friese eigenaar gevonden :)

De azu gaat binnenkort op stal waar ze flink onderhanden wordt genomen zodat ze weer rijvaardig wordt.


Electrisch?
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Zie topic "AZU gevraagd"..........
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

QuoteElectrisch?

Dat je dat uit 'flink onderhanden nemen' kon halen ;)


De bedoeling is inderdaad zoals ook in topic azu gevraagd is aangegeven dat dit ribbelazutje uiteindelijk elektrisch wordt.
Het idee ontstond toen ik een eend met een open dag de hoge school in reed. Paste maar net door de toegangsdeuren ;)

Na enkele jaren zocht de oud-docent weer contact en is de zoektocht naar een potentiele kanshebber gestart.
De basis is hard maar moet mogelijk vanwege de conversie wel aangepast worden. Mogelijk een verbeterde vering ala 2cv6 of ami.

Dit zijn details die later worden uitgewerkt. Eerst wordt de azu technisch weer op orde gebracht zodat ze weer op ''benzine'kracht rijden kan.

Wordt binnenkort vervolgt en hopelijk met wat leuke foto's tijdens het proces.

marcopr

Hartstikke leuk om de jeugd technisch op orde te krijgen. Maar waarom moet een 12 pk motortje altijd wijken.
Laat de docent een 2cv6 nemen. In plaats van een te restaureren complete AZU volkomen te vernaggelen.
Even de vering veranderen, gaat tegenvallen. Pak een zes chassis met een koets erop en pak dat aan. Minder ingewikkeld en men kan zich concentreren op het techische gedeelte.
Dit vind ik dan.
Maar het is een vrij land en er is geen eend hetzelfde. En er zijn er natuurlijk zat. Dus waar maak ik me druk om. Ben zelf ook blij dat ik in mijn eendje zonder  gordel, zonder apk, zonder wegenbelasting, zonder snelheid me even onbespied en geregeld voel.
Maak er iets moois van !!!!

Tags: