News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
8 Guests, 1 User

DJ-39-72

Started by CitroenAZU, January 16, 2011, 23:32:07 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Type; AZU-B
bouwjaar; 1972, 25 juli 1972
kleur; blauw
bijzonderheden; Volgens RDW AZUL-B


075 (Kopie) by azu250, on Flickr

073 (Kopie) by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

björn


mctommi

Wat een verrassing ! Mijn voormalig bouwpakket is weer een auto !!!
De papieren waren ingenomen vanwege technische mankementen (voordat de APK bestond). Toen ik hem kocht was dat al zo.
Het is een hele unieke auto, namelijk een overgangsmodel, met de oude 21PK motor, nieuwere bak met hangende pedalen en buitenzijde met brede ribbels.
In België zijn er maar 275 stuks van gebouwd, Frankrijk weet ik niet.

Ik wist niet dat het bouwpakket al in elkaar zit en rijdt, het laatste nieuws was dat er nog niets aan gebeurd was.
Kleine 3 jaar geleden is deze "auto" door mij verkocht met het incomplete kenteken erbij.
Denk niet dat hij met 21PK motor uitgerust is op het moment, jammer maar helaas. (Komt niet vooruit ook zo'n 21PK, hehehe).
Ben heel benieuwd naar recente foto's !!!


Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Hans 250

Een 21 pk komt inderdaad bijna niet vooruit maar die van mij straks wel!
Heeft namelijk ingekorte 602 zuigers en cilinders en Ami 6 koppen, 21 pk spuitstuk en een flink grotere carb.
Getuned door "Duif". 8)
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

mctommi

Quote from: Hans 250 on March 02, 2011, 19:33:37 PM
Een 21 pk komt inderdaad bijna niet vooruit maar die van mij straks wel!
Heeft namelijk ingekorte 602 zuigers en cilinders en Ami 6 koppen, 21 pk spuitstuk en een flink grotere carb.
Getuned door "Duif". 8)

Toen ik de 2e regel las, dacht ik direct aan Arnold D. haha ! Na regel 3 wist ik het zeker ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Volgens de RDW-site is mijn voormalig besteleendje weer APK-gekeurd, zou graag hier een recente foto willen zien !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

volkswouter


mctommi

Toppie, Wouter ! De orzjinele plaat zelfs nog voor ! De oude van achter heb ik nog ergens liggen, kwam ik vorig jaar achter !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Alweer een ex van mij.....daar wordt een mens blij van, ik verkocht het als een bouwpakket lang geleden ! Zelfs de originele kleur weer terug, hij was donkerder blauw gekwast :(

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Gromsound

januari 2001 in Terweksel, definitief leeghalen van de DACbox. wij zeiden zelf 'terwekselplof'.

met drie man slechts, vader en zoon schulte en de grom. geleend karretje achter de daf77 en de eendulance achter de espaas voor 3 chassis plus de B3 koets.(zie daaro voor meer fotos van deze actie).

je kan zien dat tom ooit met thinner op proef een stukkie zijkant heeft schoongepoetst om de originele kleur te laten verschijnen, zie ook de binnenkant.
Peugeot 404 (1972); Oltcit (1986); DAFs 600 (1960), EV33 (1974, op elektriek), 65coupe (1976), 46combi (1977), 77 (1979); 7 solexen, 1 berini, 1 vespa PK50, een Sinclair C5 en heel veel Philips AV meuk

Tags: