News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
265 Guests, 0 Users

schokdempers en veerpotten azu 1972

Started by Sjoerd, February 20, 2011, 16:34:04 PM

Previous topic - Next topic

Sjoerd

Mijn schokbrekers voor+achter moeten vervangen worden ,maar wie weet welke soort schokbrekers je hiervoor moet hebben? Of zijn deze gewoon hetzelfde als een berline? Ook mijn veerpotten zijn niet veel soeps. Iemand nog een idee waar ik die dingen kan krijgen?

björn

als het goed is heb je voor geen schok brekers badteurs en frotteurs.
en voor achter ik weet niet zeker maar daar kunje gewone 2cv schokbrekers onder doen.

mctommi

Quote from: björn on February 20, 2011, 18:07:15 PM
als het goed is heb je voor geen schok brekers badteurs en frotteurs.
en voor achter ik weet niet zeker maar daar kunje gewone 2cv schokbrekers onder doen.

Een 72-er heeft frotteurs en batteurs voor ja ! Heb nog een hele hoop goede gebruikte frotteurs liggen hier, dus daar kan ik Sjoerd wel aan helpen.
Een beetje automaterialenzaak kan toch wel opzoeken wat er onder een 250 hoort van 1972 ? Heb vast nog wel tweedehandsjes liggen, maar als je toch bezig bent kan je beter nieuw kopen. Gebruikte veerpotten heb ik ook wel liggen. Winkel van Sinkel hier !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Sjoerd

Ik ben even bij de eend wezen kijken en ik heb inderdaad batteurs en frotteurs.
Toch blijft die eend van mij maar een raar geval.
Het is namelijk een azu A van 17 februari 1972 met brede ribbel en gewoon 12 volt ???
Ik denk dat er ook een 2cv6 motor in ligt maar ik zie het verschil tussen een 2cv4 en een 2cv6 blok niet zo goed ;D

mctommi

Quote from: Sjoerd on February 20, 2011, 22:12:04 PM
Ik ben even bij de eend wezen kijken en ik heb inderdaad batteurs en frotteurs.
Toch blijft die eend van mij maar een raar geval.
Het is namelijk een azu A van 17 februari 1972 met brede ribbel en gewoon 12 volt ???
Ik denk dat er ook een 2cv6 motor in ligt maar ik zie het verschil tussen een 2cv4 en een 2cv6 blok niet zo goed ;D

Wat is het kenteken ? Kan eigenlijk geen AZU A zijn, de AZU-B was er al in 1967 !
Verschil tussen 2CV4 en 6 kan je vrij makkelijk zien; de 2CV4 heeft de kachelpotten evenwijdig en de 2CV6 heeft ze schuin staan van voor af gezien en de 2CV4 heeft drie "pootjes" op het rooster aan de voorkant van de motor en de 2CV6 heeft er vier. Maak eens wat foto's en post ze hier, dan zien we het snel genoeg ;-)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

jornmetten

Een aardige aanwijzing vind ik altijd  dat een viertje (435) geen oliefilter heeft.

CitroenAZU

Niet alle 6jes hebben een extern oliefilter. Mijn 6je heeft dat ook niet :-)  AK2M blok...
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

engbokho

Laatste serie AZU-A is gemaakt voor de Franse overheid. (naast de AZU-B)
AZU-A had oorspronkelijk nog de 425/18 pk motor, de AZU-B de 425/21 pk.
Je frotteurs zijn waarschijnlijk nog wel schoon te maken en af te stellen.
Foto's please
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Sjoerd

Zo, eindelijk een openbaar album gemaakt want ik weet inmiddels dat jullie allemaal dol op foto's zijn ;D
De motor heeft inderdaad een oliefilter en een 4 poots grilletje dus het is waarschijnlijk een 2cv6 motor.
Ach ook niet erg, heb je wat meer vermogen. Ook een paar foto's van carte grise en het typeplaatje.
Een echte azu-a van 17 februari '72.
Hier de foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album-U6LUCQMP-Foto's-in-Hoornaar-Foto's-van-Auto's-Oldtimer.html

mctommi

Dank voor de plaatjes ! Boeiend stukje geschiedenis...een AZU-A van 1972 en met brede ribbel, dat is zelfs voor mij als besteleend diehard nieuw  ;D

Maar als een AZU-A 425CC is dan zouden er toch horizontale pedalen in horen en hoe sluit je die aan op een modern 2CV^blok met dubbel carburateur en plastic luchtfilter ?

Ben wel benieuwd naar dashbord en voetenbak.......meer foto's graag, hehehehe....
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

#10
Even beter gekeken....hangende pedalen dus, want er zit een later type hoofdremcilinder op ook.....word steeds benieuwder....als het ooit een 425CC was, dan wel een bijzondere uitvoering, maar het kan wel, mijn DJ-39-72 had ook hangende pedalen en was een 425CC 21PK van origine.

En het voorste dwarsbalkje van het chassis is niet des 18 PK's !!! Daar heeft een 435CC in gezeten vermoed ik, maar niets is onmogelijk bij Citroën ;)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

björn

er heeft er 1 bij d lunch te veel vino gehad.
en heeft na de lunch een a in het type plaatje gezlagen inplaats van een b ;D ;D

Sjoerd


mctommi

Jeneverneus....(nederlandse vertaling van "you never know")
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Tags: