News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
48 Guests, 0 Users

Bak ophanging afgebroken

Started by Francois, April 12, 2011, 17:09:46 PM

Previous topic - Next topic

Francois

Van mijn azu is vandaag de versnellingsbak bevestiging op de vooras afgebroken :(





Zou ik dat nog kunnen lassen of moet ik dan de hele vooras vervangen?

Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Geert

Ik denk dat een andere vooras (bijna) net zoveel werk is als lassen van het geheel.
't is een kwestie van geduld........

Francois

Ja waarschijnlijk wel, maar dan las ik hem liever, scheelt een hoop geld.
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

azurblade

#3
lassen kan wel maar je hebt weinig bewegingsruimte daar. Motor eruit zou het beste zijn. Meteen extra vertevigen met strip o.i.d. en niet vergeten een nieuwe motorsteun aan te schaffen.

PS...zit de motorsteun niet verkeerd gemonteerd nu? te dicht bij de bak..daardoor komt er teveel spanning op het gebroken buisje

Francois

Ja, het blok zal er zeker uit moeten...
Weet niet of het verkeerd zit gemonteerd, het zit zo vanwege de 2cv6 blok en bak. Ik denk dat het eerder komt doordat het ophangrubber slecht was, die is namelijk los gescheurd, misschien daardoor ook het beugeltje afgebroken..

Wel balen zeg, kan ik niet zo 123 repareren nu.
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

björn

zeker kut breuk op een rette plek.
maar hij was ook verkeerd gemonteerd.
die bak rubber moet tussen moer en buisje zitten.
en als dan de motor teveel naar voren komt,tegen koplampbeugel ect.
buisjes iets in korten.
heb ik ook gedaan van wegen visa motor en censor beugel tussen bak en motor.
dit rijd al pak hem beet 7 jaar goed.

het is een weekend werk alles eruit ook stuurhuis maar wel de moeite waard.

Francois

Ok bedankt! Dan zal ik het straks maar proberen met busje ervoor. Had het al wel geprobeerd toen ik het in elkaar zette, maar paste niet, dus zal hem dan moeten in korten.
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

mctommi

Dat zit inderdaad fout bevestigd ! De baksteun moet tussen de kop van de bout die in de bak gaat en het busje zitten, de baksteun zit niet verkeerd om in ieder geval.

Als je nog een voorasbuis zoekt voor een schappelijk prijsje; ik heb er genoeg liggen, diverse soorten en maten....... Als je gaat lassen moet de motor/bak eruit, als je de as vervangt hoeft dat niet, scheelt een hoop werk lijkt me. Maar dan moeten de draagarmen wel overgezet worden natuurlijk, is ook weer een klusje......geen idee wat sneller gaat.

Laat maar horen als je een voorasbuis wilt overnemen van me.......
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Francois

Het is weer gemaakt! Meteen maar voorzien van extra steuntjes:






Zo zit de bak goed toch?
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

mctommi

Dat breekt niet meer af !!!!
Zit idd. goed nu :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

jornmetten

Dat gaat niet meer stuk Francois!

stoer zo op straat 8)

mctommi

Tsja, het is gelukkig al 2 maanden mooi weer, hahaha.....mijn tuin vind dat niet echt leuk, moet nu bij wateren :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

björn

als hij nu nog los komt dan is je stuurhuis gebroken hahaha

azurblade

QuoteZo zit de bak goed toch?

Zo zit de bak perfect :) en ook al zat hij niet perfect deze degelijke steun zal niet zo snel meer afbreken

azu65

Goed werk, hoop dat je niet geven u meer problemen. Dit is de eerste keer dat ik zie dit probleem.

Tags: