News:

27-29 september 2024 de 25e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
239 Guests, 0 Users

15-EB-16

Started by CitroenAZU, August 30, 2009, 22:54:28 PM

Previous topic - Next topic

CitroenAZU

Type; 400, AK400
bouwjaar; 1978, Datum eerste toelating   27-06-1978
kleur; rood, rouge geranium AC435, nu grijs/rood
bijzonderheden; Dakar bumper, Ami super velgen, camper inrichting.
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Je vergeet te vermelden; sinds 25 jaar in bezit en met een HY-achtige achtersteven.....Schroef, Waut en ik hebben onze AK400's al zo lang, Guiness Book of Records ??? Zal ik dan de AK400 maar meenemen naar de tiende besteleendmeeting ??? Mijn eerste auto...moet wel op de kar dan....kenteken ongeldig verklaard door RDW zonder mij dat te vertellen.
Als Schroef komt met de 15-EB16 en Waut met de DS-99-01, dan moet ik de 12-DB-02 wel meenemen.......de drie die-hard besteleendfreaks sinds 25 jaar....
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Quote from: mctommi on September 13, 2009, 02:42:40 AM
Je vergeet te vermelden; sinds 25 jaar in bezit en met een HY-achtige achtersteven.....Schroef, Waut en ik hebben onze AK400's al zo lang, Guiness Book of Records ??? Zal ik dan de AK400 maar meenemen naar de tiende besteleendmeeting ??? Mijn eerste auto...moet wel op de kar dan....kenteken ongeldig verklaard door RDW zonder mij dat te vertellen.
Als Schroef komt met de 15-EB16 en Waut met de DS-99-01, dan moet ik de 12-DB-02 wel meenemen.......de drie die-hard besteleendfreaks sinds 25 jaar....

Ja leuk, kom maar met de DB. Schroef komt ook en Waut denk ik ook wel. Overigens is de extra ribbel boven de ruit bij een AK400 vanaf modeljaar 77 en niet vanaf 75 ;-)

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Quote from: CitroenAZU on September 13, 2009, 18:21:57 PM

Ja leuk, kom maar met de DB. Schroef komt ook en Waut denk ik ook wel. Overigens is de extra ribbel boven de ruit bij een AK400 vanaf modeljaar 77 en niet vanaf 75 ;-)


Eigenlijk raar dat ze die ribbel voor de laatste 2 modeljaren erbij hebben gemaakt. Moesten ze de mal(len) aanpassen of vervangen, lijkt me een hele klus.
Of was het vast een voorbereiding richting Acadiane.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

En zo was ie voordat ie verwaggeld werd;




5 jaar oud slechts en al een doorgerot achterscherm :-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Met die staalkwaliteit van de spaanse productie was dat niet zo'n kunst. Mijn eerste auto, AK400 1978, was ook 5 jaar oud toen ik hem kocht.....zat ook de nodige rottigheid aan. Zéker het linksachterscherm vooraan boven de uitlaatpijp, onder de achterdeuren ook niet best......gelukkig heeft hij sindsdien 24 jaar binnen gestaan !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

roadrunner

Toen de auto 5 jaar oud was, en ik 'm kocht was ook de koppeling versleten met 40.000 km

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

azurblade

Kan wel wat liefde gebruiken.
Gratis groeit er al onder

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

RCUPPER

Een echte ruige globetrotter. Tijd voor een reisverhaal hier?
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

Hans 250

Klaar voor de wereldmeeting in Portugal zo te zien! Doe maar even een leuk verslag Alfred en een goede reis allemaal!
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

CitroenAZU

Klopt, gisteren even de karretjes nog eens doorgesmeerd e.d...
Preparing for Portugal... by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
250 La Poste 1977
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

MarcoAZU

Goeie reis! En kom heel en uitgerust thuis! Ik vind het dapper, zo een eind sturen met 29 PK of nog minder in het vooronder.

Tags: